شناسه خبر:77677
1402/10/7 12:15:57

رهبر معظم انقلاب از آغاز نبرد طوفان الاقصی با تشریح مسائل فلسطین و تحولات رخ داده در آن طی هشتاد سال گذشته، بر این نکته صحه گذاشتند که مقاومت فلسطین در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده است که شکستی غیرقابل ترمیم را به رژیم اشغالگر قدس وارد نموده است.

ایشان در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام فرمودند: «در این قضیه‌ پانزدهم مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی، هم از لحاظ نظامی، هم از لحاظ اطّلاعاتی، یک شکست غیر قابل ترمیم خورده؛ شکست را همه گفتند، تأکید من به «غیر قابل ترمیم بودن» است.‌ من میگویم این زلزله‌ی ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست. بعید است که رژیم غاصب صهیونیستی با همه‌ی های‌وهویی که میکند، با همه‌ی حمایتهایی که امروز در دنیا از سوی غربی‌ها از او میشود، بتواند آن سازه‌ها را ترمیم کند. من عرض میکنم از شنبه‌ی پانزدهم مهر، رژیم صهیونیستی [دیگر] رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست و ضربه‌ای که خورده است به این آسانی قابل جبران نیست.».1402/07/18

 

به همین مناسبت آقای دکتر عباس موسوی استاد دانشگاه قائد اعظم اسلام‌آباد پاکستان، در گفتاری در رسانه اردو KHAMENEI.IR به تشریح مقاومت فطری ملت مظلوم فلسطین در برابر ظلم بی سابقه رژیم صهیونستی، در عملیات طوفان الاقصی پرداخته که ترجمه آن به شرح زیر منتشر می‌شود.

 

در طول تاریخ بشر شاهد آن بوده‌ایم که ظالم همواره به اشکال مختلف تلاش نموده تا بر ملت‌های مظلوم و ستم دیده غلبه پیدا کند و زمینه را برای سلطه‌ی دائمی خود فراهم سازد؛ اما وقایع تاریخی طور دیگری رقم خورده است. از فراعنه مصر تا یزیدیان ادوار مختلف، همه و همه در برابر موسی‌ها و حسین‌های زمانه خود محو شدند و مستضعفین با استقامت در برابر سختی‌های گذرا همواره بر مستکبرین فائق آمدند.

 

مبارزه‌ مستمر فلسطینی‌ها در برابر صهیونیست‌ها نیز از جمله حقایقی است که ظرف 75 سال گذشته بارها ثابت کرده دسیسه‌های مستکبران در برابر مستضعفان در نهایت ناکام خواهد ماند. صهیونیست‌ها با مطرح کردن پروپاگاندای هولوکاست تلاش نمودند تا با همکاری استکبار جهانی جای پای خود را در دل سرزمین‌های اسلامی و کنار قدس شریف محکم کنند و برای عملی کردن این توطئه‌ رژیمی جعلی و صهیونیستی به نام اسرائیل را تشکیل دادند. پیرو این توطئه بیش از نیمی از جمعیت مردم فلسطین از خانه و کاشانه‌ی خود رانده شده و به دیگر کشورها پناه بردند. جمعیت بازمانده‌ی فلسطینی نیز که در نوار غزه و کرانه‌ی باختری رود اردن در اوضاع بسیار نابسامان به سر می‌برند، همواره هدف جنایات رژیم صهیونیستی بوده‌اند، با این حال ملت فلسطین لحظه‌ای از تلاش برای خروج از زیر یوغ صهیونیست‌ها باز نماندند.

 

تلاش استکبار جهانی برای پایه گذاری و حمایت از رژیم صهیونیستی یک هدف نیست بلکه وسیله‌ای است برای دستیابی به سلطه‌ی جهانی بر ملت‌های مظلوم جهان. در این راستا توطئه گران استکباری دست به چنین اقدامات ستمگرانه زدند که در طول تاریخ انسانی کم‌نظیر و گاهی بی‌نظیر بوده‌اند. به ویژه در جریان جنگ جهانی اول و دوم قدرت‌های استعماری چپاول‌گری خود را به اوج رساندند که تشکیل رژیم صهیونیستی در 1948 از جمله چنین اقدامات استثماری بود. گرچه نهایتاً این قدرت‌های استعماری به دلیل مقاومت ملت‌های مظلوم مجبور به خروج از مستعمره‌های خود شدند اما دسیسه‌های چپاول‌گرایانه خود را در چارچوب استعمار جدید هم چنان ادامه دادند.

 

ملت مظلوم و ستم‌دیده‌ی فلسطین همواره زیر باران‌ بی‌رحمانه بمب و باروت رژیم غاصب صهیونیستی بوده و همچنین در 75 سال گذشته تحت محاصره‌ی اقتصادی عوامل استکبار مدرن بوده است. این امر از یک سو نقشه‌ جنایتکارانه‌ عوامل استکبار جهانی را آشکار ساخت و از سوی دیگر ملت‌های مظلوم و ستم‌دیده‌ی جهان را آماده ساخت تا خود را برای پاسخ‌های طبیعی در برابر ظلم بی‌سابقه‌ عوامل استکبار جهانی مهیا سازند.

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 این امر آشکار شد که ایستادگی و مقاومت امروزه نیز می‌تواند با وجود حمایت‌های بی‌وقفه استکبار جهانی پایه‌های یک رژیم ستمشاهی 2500 ساله را به لرزه درآورد. با الگوگیری از این نهضت موفقیت‌آمیز، در اقصی نقاط جهان نهضت مستضعفین آغاز گردید و تحت تأثیر رهنمودهای امام خمینی(ره) بت‌شکن جنایتکاران سلطه‌گر جهانِ معاصر برای نخستین بار در برابر حرکت‌های محرومین جهان در حالت تدافعی قرار گرفتند. پس از امام راحل مستضعفین جهان خط و خطوط تهاجمی در برابر سلطه گران جهان را از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت اللّه خامنه‌ای آموختند و یقین پیدا کردند که مقاومت تنها راه و گزینه برای زندگانی باشرف است. رهبر انقلاب در همین راستا برای محرومین و مظلومین جهان آشکار ساخته‌اند که دوران بزن در رو تمام شده، اگر بزنید می‌خورید، ممکن است ضربه هم بزنند اما چند برابر ضربه می‌خورند. این واقعیتی است که حزب اللّه لبنان با تکیه بر فلسفه‌ مقاومت اسلامی آن را به اثبات رسانده است. همان رژیم صهیونیستی که رؤیای اسرائیل وسیع‌تر را در ذهن پرورانده بود در سال 2006 مجبور شد در یک جنگ 33 روزه با آن همه ادعاهای جنگ سالارانه در برابر عده‌ای از مبارزان حزب اللّه به زانو درآید و با آزادسازی جنوب لبنان مبارزان مقاومت اسلامی توانستند محاسبات تحلیلگران نظامی جهان را بر هم بزنند.

 

در سال2011 همه‌ ستمگران جهان دست به دست هم داده، تمامی توان خود را به کار گرفتند تا حکومت قانونی بشار اسد را در سوریه از بین ببرند و عوامل دست نشانده‌ خود را جایگزین آن کنند؛ اما فلسفه‌ مقاومت اسلامی یک بار دیگر توانست مدعیان رهبری جهان تک قطبی را با بازیگران دولتی و غیردولتی‌شان، با هزیمتی مفتضحانه مواجه کند.

 

در سال 2015 عوامل استکبار جهانی در یک حرکت ناجوانمردانه، جنگی نابرابر علیه جنبش محروم و مظلوم انصارالله یمن تحمیل کردند. اما اینجا نیز فلسفه‌ مقاومت اسلامی توانست از میان ملت یمن با اقتصاد ضعیف و عقب مانده، مبارزانی را بپروراند که فناوری‌های پیشرفته‌ نظامی جهان را هیچ و پوچ شمرده و دشمن پُرمدعای خود را به همراه مزدوران خونخوارش زمین‌گیر کنند.

 

در همین دوران جنگ بسیار مشکوک و مرموز داعش سر برآورد و تلاش نمود تا مذهب را به صورت بسیار منفی و حتی غیرانسانی جلوه دهد. پیشروی‌های پرسرعت این جریان به ویژه در سوریه و عراق به همراه اقدامات تروریستی ظالمانه و بی‌سابقه نگرانی‌های عمیقی را در سطح جهان اسلام ایجاد کرد و رسانه‌های استکبار جهانی تلاش کردند تا این جریان را به عنوان شدیدترین تهدید برای امنیت جهان مطرح سازند و با وجود تشکیل یک ائتلاف جهانی متشکل از چهل کشور قدرتمند هیچگونه اقدام مؤثری برای سرکوب داعش صورت نگرفت. تروریست‌های این جریان توانستند با مرکزیت موصل تقریباً نیمی از خاک عراق را تحت سیطره و نفوذ خود درآوردند. در چنین شرایط نگران کننده‌ای یک بار دیگر مقاومت اسلامی در قالب حشدالشعبی و مشخصاً در عراق ظاهر شد و در مدت کوتاهی حاکمیت خودخونده داعش را قلع و قمع کرد و عملاً به جهانیان نشان داد که ظلم بی‌سابقه همواره واکنش‌های دندان شکن مستضعفان را در پی دارد.

 

عملیات اخیر مبارزان فلسطینی علیه رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی را نیز می‌توان در راستای ادامه‌ پاسخ طبیعی یک ملت غیور علیه ظلم بی‌سابقه برشمرد. تحلیلگران شرق و غرب این عملیات جسورانه مبارزان فلسطینی موسوم به طوفان‌الاقصی را کاملاً غیرمنتظره و غافلگیرکننده قلمداد می‌کنند و احدی باور نمی‌کند که مردم مظلوم غزه که از چندین دهه گذشته تحت شدیدترین محاصره‌ سراسری توسط رژیم صهیونیستی و سردمداران استکبار قرار داشتند، بتوانند اسرائیلِ تا دندان مسلح و دارای پیشرفته‌ترین وسایل اطلاعاتی و امنیتی را ظرف کمتر از دو ساعت از پای درآورند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اقدام شجاعانه و در عین حال فداکارانه‌ فلسطینی‌ها پاسخ به جنایات دشمن غاصب بود که سال‌ها ادامه داشت و در ماه‌های اخیر شدت آن افزایش پیدا کرده بود. مقصر هم دولت کنونی حاکم بر رژیم صهیونیستی است.

 

رهبر انقلاب تصریح فرمودند: «در تاریخ اخیر دنیا ــ تا آنجایی که ما در این برهه‌ی اخیر دنیا، [یعنی] در این صد سال اخیر یا بیشتر سراغ داریم ــ هیچ ملّتی از ملّتهای اسلامی با دشمنی مثل دشمنی که فلسطینی‌ها امروز با آن مواجه هستند مواجه نبوده؛ دشمنی با این شرارت، با این خباثت، با این بی‌رحمی، با این خونخواری، هرگز در مواجهه با ملّت‌های اسلامی و کشورهای اسلامی نبوده... در مقابل این همه ظلم چه واکنشی از خودش نشان بدهد؟ خب معلوم است که طوفان به‌پا میکند؛ فرصت پیدا کند، طوفان به‌پا میکند. ای ستمگران صهیونیست! مقصّر خود شما هستید؛ عامل این طوفان خود شما هستید؛ خودتان بلا را به سر خودتان آوردید. یک ملّت غیر از واکنش غیورانه و شجاعانه در مقابل این‌چنین دشمنی، هیچ راهی ندارد.»1402/07/18

 

رسانه‌های غربی دست به دست هم داده مشغول مظلوم نمایی رژیم غاصب صهیونیستی هستند اما حمایت‌های مردمی در شرق و غرب از مردم مظلوم فلسطین با برپایی راهپیمایی‌های بی‌نظیر، چهره‌ی قبیح دولت‌های مستکبر و استعمارگر را بیش از پیش آشکار ساخته است.

 

با وجود دسیسه‌های جهانی برای حفظ وجود رژیم صهیونیستی اکنون به نظر می‌رسد این رژیم در سطح داخلی و خارجی کارایی لازم را از دست داده است و در هر دو سطح این رژیم رو به سقوط به نظر می‌رسد. ظرف چهار سال گذشته بی ثباتی شدید سیاسی و اقتصادی در رژیم صهیونیستی بی‌سابقه بوده و شهرک نشینان صهیونیست نیز که با وعده‌های دروغین به سرزمین‌های اشغالی خوانده شده بودند اکنون با وضعیت اسفناک و متزلزلی مواجه شده‌اند. به همین دلیل روند خروج صهیونیست‌ها از مهلکه رژیم‌ اشغالی سرعت یافته و حتی نظامیان تروریست صهیونیستی نیز در بسیاری از جبهه‌ها به فرار روی آورده‌اند.

 

با توجه به پیروزی‌های مقاومت اسلامی در لبنان، عراق، یمن و سوریه اکنون می‌توان پیروزی نهایی مردم مظلوم فلسطین را نیز پیش بینی کرد. به ویژه اینکه امروز جبهه‌ منطقه‌ای مقاومت اسلامی بیش از پیش قدرتمند شده و آماده‌ هرگونه حمایت از مردم غیور و شجاع فلسطین است. اگرچه ارکان نظام استکبار جهانی برای بقای رژیم متزلزل و پوشالی صهیونیستی نهایت تلاش و همکاری را دارند؛ اما در آینده نه چندان دور دچار بلاهای بزرگتری خواهند شد، چون ظلم بی‌حد مستکبرین جهان همواره پاسخ طبیعی و غیرقابل ترمیم ملت مظلوم را در پی خواهد داشت.


منبع: khamenei.ir

شناسه خبر 77677