شناسه خبر:77605
1402/10/6 11:05:17

سپهرغرب-گروه سلامت:عضو شورای عالی نظام پزشکی، از افزایش بی ضابطه قیمت مواد و تجهیزات مصرفی دندانپزشکی به شدت گلایه کرد.

بهنام عباسیان، ضمن اشاره به قیمت‌های سرسام‌آور مواد و تجهیزات دندانی و بی‌توجهی به جز فنی تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی، گفت: تعرفه فنی مواد مصرفی در تعرفه‌گذاری خدمات دندانپزشکی رعایت نشده است. طی سال جاری شاهد افزایش هزینه مواد و تجهیزات مصرفی به صورت 75 تا 100 درصد بودیم و کسی هم جوابگو نیست.

وی افزود: اگر دندانپزشکی تعرفه مصوب دولت را رعایت نکند به سازمان تعزیرات معرفی می‌شود اما از گران شدن سرسام‌آور مواد و تجهیزات به راحتی می‌گذریم و کسی هم جوابگو نیست.

عباسیان با طرح این سوال که چرا دندانپزشک یونیت دندانپزشکی را باید با قیمت سرسام‌آور خریداری کند در حالی که بهترین یونیت دندانپزشکی با دلار 50 هزار تومانی بیشتر از 150 میلیون تومان نیست، گفت: رانت‌ها به دست چه کسانی رقم می‌خورد، چرا نباید صیانت شود، چرا دندانپزشک نباید بتواند از مواد و تجهیزات به روز با قیمت مناسب برخوردار باشد، حتی اگر با دلار 50 هزار تومان نیز حساب کنیم، بهترین یونیت نسبت به بازار داخلی حداقل نصف قیمت خواهد بود ولی باز کسی جوابگو نیست.

وی با عنوان این مطلب که وظیفه درمانگر خدمت‌رسانی به مردم است، افزود: باید بپذیریم کسی که تأمین سلامت مردم را عهده‌دار است، باید حالش خوب باشد. جامعه پزشکی افراد زیاده خواهی نیستند، بلکه کسانی که واقعاً سیاست مدار نبودند خواستند جامعه پزشکی را مسئول تمام مشکلات مردم قلمداد کنند، که این طور نیست.

 

 

 

شناسه خبر 77605