شناسه خبر:77487
1402/10/4 10:43:32

هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم با موضوع «اثرگذاری تلاوت بر مخاطب»، 6 تا 8 دی‌ماه 1402 در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

هجدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم با موضوع «اثرگذاری تلاوت بر مخاطب»، 6 تا 8 دی‌ماه 1402 در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نشست امسال در سه محور اصلی برگزار می‌شود که به شرح ذیل است.

محور اول: مؤلفه‌های اثرگذاری 1.جایگاه ترجمه و تفسیر در تلاوت تأثیرگذار 2. نقش قرائات مختلف (نافع، حمزه و...) در تلاوت اثربخش 3. شناخت محدوده مطلوب صدا و ارتباط آن با تلاوت اثرگذار 4. جایگاه لحن بیانی در تلاوت تأثیرگذار 5. نقش قطع و وصل عبارات قرآنی در تلاوت اثر بخش 6. تکرار فرازهای تلاوت و نقش آن در تلاوت اثرگذار 7. مخاطب‌شناسی(ذائقه، نیاز و سایر اقتضائات) و ارتباط آن با اثربخشی تلاوت.

محور دوم: مقتضیات اجرایی اثرگذاری 8.نقش صدا و سیما در تأثیرگذاری تلاوت بر مردم 9. جایگاه مساجد، محافل عمومی و مسابقات در اثرگذاری تلاوت 10. نقش فضای مجازی در تأثیرگذاری تلاوت بر مخاطب 11. وظایف مراکز و نهادهای مسئول در فراهم کردن زمینه ارائه تلاوت‌های اثرگذار.

محور سوم: میزگردهای تخصصی میزگرد اول، وظایف قاریان قرآن (در عرصه‌های اخلاق، اجتماع، فرهنگ، سیاست و...) در سطوح ملی و بین‌المللی میزگرد دوم ـ نقد و بررسی برنامه تلویزیونی «محفل» (پخش شده از شبکه سه سیما).

 

 

شناسه خبر 77487