شناسه خبر:77474
1402/10/4 10:13:15

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: متاسفانه مرغداران استان آنچه را که می‌بینند تفاوت دو هزار تومانی قیمت مرغ استان با میانگین کشوری است، در حالی که تفاوت 2 هزار تومانی برای استان تولیدکننده منطقی است و نباید مرغداران استان برای افزایش قیمت مرغ به مسوولان استان فشار وارد کنند.

محمدرضا گودرزی با اشاره به وجود برخی گلایه‌ها در خصوص وضعیت مرغ در استان اظهار کرد: استان مرکزی با تولید سالانه 70 هزار تن مرغ گوشتی رتبه یازدهم تولید مرغ کشور را به خود اختصاص داده، این درحالی است که مصرف سالانه مرغ استان 45 هزار تن است و روزانه 150 تن مرغ از کشتارگاه وارد بازار مصرف می‌شود که 25 هزار تن به سایر استان‌ها ارسال مِی‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اختلاف قیمت مرغ گرم استان که به ازای هر کیلو 86 هزار تومان است، با میانگین کشوری بین 1500 تا دو هزار تومان است، در برخی از استان‌ها از جمله تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی که قیمت اندکی افزایش داشته که در نزولی شدن است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: متاسفانه مرغداران استان آنچه را که می‌بینند تفاوت دو هزار تومانی قیمت مرغ استان با میانگین کشوری است، در حالی که تفاوت 2 هزار تومانی برای استان تولیدکننده منطقی است و نباید مرغداران استان برای افزایش قیمت مرغ به مسوولان استان فشار وارد کنند.

گودرزی با بیان اینکه مسوولان استانی به درخواست مرغداران مبنی افزایش قیمت تمکین نخواهند کرد، ادامه داد: فشارهایی که به مسوولان وارد می‌شود که قیمت مرغ افزایش یابد، امروز تجمعی از مرغداران مقابل استانداری صورت گرفت تا قیمت مرغ افزایش یابد، اما مسوولان توجهی به اصرارها ندارند و تمکین نخواهد کرد چرا که مردم هم باید لحاظ شوند.

وی ادامه داد: چنانچه تفاوت قیمت بین استان و میانگین کشوری افزایش یافت، در قیمت مرغ تجدید نظر خواهیم کرد، اما اختلاف 2 هزار تومانی فعلی برای استان تولیدکننده منطقی است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: بر اساس آنچه مرغداران می‌گویند با این اختلاف قیمت ضرر می‌کنند، اما مسوول اتحادیه مرغداران اعلام کرد که مرغداران استان متضرر نمی‌شوند، اما بهتر است سود بیشتری ببرند.

گودرزی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در کشور در حال نزولی شدن است،افزود: طی روزهای اخیر شاهد نارضایتی‌های در عرضه مرغ بودیم که طی روزهای آتی کمبودها جبران و مسوولان تعزیرات حکومتی با جدیت بر بازار مرغ نظارت و با متخلفان برخورد می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به جوجه‌ریزی‌های خوب وبالایی که صورت گرفته مشکلی در عرضه مرغ در ماه‌های آتی و شب عید پیش نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: امروز 180 تن مرغ به قیمت 86 هزار تومان در استان عرضه شده است،ذخایر انجام شده به میزان کافی است، هیچ مرغداری اجازه ندارد به بهانه گران بودن مرغ در سایر استان‌ها، از عرضه مرغ در داخل جلوگیری و به سایر استان‌ها ارسال کند.

 

 

شناسه خبر 77474