شناسه خبر:77429
1402/10/3 11:39:40

سپهرغرب-گروه خبر:سرپرست شهرداری کنگاور گفت: جمع‌آوری کامل سد معبر به عنوان مهمترین مطالبه سال‌های اخیر مردم، در پنج مرحله در حال انجام است.

«غلامرضاطیب» روز شنبه اظهار کرد: بحث جمع‌آوری دستفروشان و سد معبر در سطح شهر کنگاور چند سالی است که به یک مشکل و معضل اساسی به ویژه در مرکز شهر تبدیل و باعث ایجاد ترافیک شده و گلایه و نارضایتی شدید شهروندان را به دنبال داشته است.

وی افزود: چند سالی حل این مشکل مطرح بود و چندین بار هم در شوراهای تامین، فرهنگ عمومی و ترافیک عنوان شد که درنهایت با حمایت و همراهی اعضای شورای تامین، دادستان، فرمانده انتظامی، اعضای شورای اسلامی شهر و به خصوص مجموعه شهرداری جمع آوری کامل سدمعبر شهر کنگاور در پنج مرحله آغاز شد.

طیب با اشاره به اینکه مرحله اول ساماندهی و رفع سد معبر از پیاده رو و معابر سطح شهر اجرا شد، گفت: با اراده جمعی و با محوریت اجرائیات شهرداری توانستیم حق و مطالبه عامه شهروندان را که سالها از آن دور مانده بودند به آنان برگردانیم.

سرپرست شهرداری کنگاور با اشاره به اینکه در مرحله دوم برای ساماندهی و جابجایی خودروهای سیار میوه فروش 2 مکان در سطح شهر در نظر گرفته شده، عنوان کرد: با اخطارهای کتبی به رانندگان این خودروها و با نصب 6 تخته بنر و اطلاع رسانی گسترده در فضای مجازی تا فردا یکشنبه (سوم دی‌ماه) فرصت داده شده که خود میوه فروشان نسبت به جابه جایی اقدام نمایند، در غیر اینصورت با همکاری پلیس راهور وفق مقررات نسبت به انتقال آنان اقدام خواهد شد.

طیب مرحله سوم اجرای این طرح را، ساماندهی نمایشگاه داران اتومبیل سطح شهر که به یک معضل جدی تبدیل شده‌اند، عنوان کرد و افزود: مرحله چهارم؛ ساماندهی دست فروشان سطح پیاده‌روها و ساماندهی، کنترل مستمر و نظام‌مند دکه‌های سطح شهر که سالهاست رها شده و از حالت دکه خارج و بعضا به مغازه و پاساژ تبدیل شده اند.

او مرحله پنجم این طرح را ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم شهری دانست و گفت: این مشاغل بایستی در ناحیه کارگاهی ادامه فعالیت نمایند.

سرپرست شهرداری کنگاور تصریح کرد: متاسفانه در دوره‌های گذشته و در زمان تصدی شهرداران قبل، حدود 10 هکتار از اراضی پایین دست شهر برای ساماندهی مشاغل مزاحم در نظر گرفته شد که به دلیل عدم پیگیری به جای دیگری اختصاص یافت.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر طی جلساتی که با نمایندگان صنوف و اداره مسکن و شهرسازی و به ریاست فرماندار برگزار شد، مقرر گردید اداره مسکن و شهرسازی زمین مورد نظر را جانمایی و معرفی نماید.

طیب در خاتمه تاکید کرد: مصمم هستیم بدون هر گونه مسامحه و ملاحظه کاری قاطعانه از حقوق شهروندی دفاع نموده و در راستای احقاق حقوق عامه و حفظ سیما و منظر شهری تا رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده اقدام نماییم و اینکار را بصورت مستمر ادامه خواهیم داد.

 

شناسه خبر 77429