شناسه خبر:77398
1402/10/2 11:28:51

استاندار کردستان تکمیل کریدور شمالغرب را مهم‌ترین مطالبه مردم استان از دولتمردان عنوان و بر لزوم تسریع در تکمیل آن تأکید کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه برای تکمیل پروژه کریدور شمالغرب در استان به ارزش روز، بیش از 110 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهار کرد: در بخش زیرساخت حمل و نقلی استان، عقب‌ماندگی قابل توجهی به ارث رسیده است و جاده‌ها با شاخص راه اصلی و فرعی، کارکرد ترانزیتی دارند.

وی افزود: کردستان در سال‌های گذشته در بحث کاهش تصادفات رانندگی و مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در رتبه‌های آخر کشور قرار گرفته بود و بیشترین تلفات را داشت.

استاندار کردستان تأکید کرد: طی دو سال گذشته تمرکز جدی به این موضوع شد و رتبه کردستان در سال گذشته از 28 کشور به رتبه چهارم ارتقا یافت و در 6 ماه اول امسال هم رتبه نخست را کسب کرده‌ایم.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه خوشبختانه امروز استان کردستان در حوزه حمل‌و‌نقل یک استان ریلی است، ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های عمرانی، راهداری، امدادی، پلیس راه و راهور در کف میدان همه ایام سال در مناسبت‌های مختلف در حال خدمت‌رسانی و لایق تحسین و قدردانی هستند.

وی اضافه کرد: مجموعه راهداری و خدمت در حوزه حمل‌و‌نقل ابعاد و انواع مختلفی دارد و خرسندیم که امسال حمل‌و‌نقل ریلی به خانواده حمل و نقل استان در اضافه شده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه حوزه راهداری در احداث، مدیریت حمل و نقل و در خدمت رسانی همواره در مواقع مختلف زحمات زیادی بر عهده دارند، یادآور شد: این حوزه با تشکیل و همکاری یک تیم منسجم آرامش و آسایش را به مردم و مسافران هدیه می‌کنند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه حوزه حمل‌و‌نقل در کردستان نیز به‌واسطه مرزی بودن استان، حوزه ویژه‌ای است افزود: بیش از هفت میلون تن کالا سالانه در محورهای استان جابجا می‌شود.

وی شاخص بهره‌مندی از راه روستایی آسفالته در کردستان را در ابتدای دولت 20 درصد زیر میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: این تفاوت اکنون به 9 درصد رسیده و در حال حاضر این شاخص در کشور 84 و در استان 75 درصد است.

استاندار کردستان از آسفالت بیش از 310 کیلومتر راه روستایی طی دو سال گذشته خبر داد و یادآور شد: این حجم کار معادل پنج سال قبل از آن است.

 

 

شناسه خبر 77398