شناسه خبر:77354
1402/9/30 11:42:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: 46 اکیپ گشت سیار تعزیرات حکومتی از 310 واحد صنفی همدان سرکشی و بازرسی کردند.

مرضیه یونسی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طرح نظارتی ویژه بازار شب یلدا با هدف نظارت بر فروشگاه‌های مواد غذایی، بنک داران، بازار میوه، آجیل و شیرینی، گل و گیاه در گشت مشترک تعزیرات حکومتی تا 30 آذر ادامه دارد.

یونسی افزود: در 310 مورد بازرسی انجام گرفته از واحد‌های صنفی همدان تعداد 115 پرونده تخلف تشکیل شده است و هیچ گونه اغماضی در برخورد با متخلفان نداریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان عنوان کرد: با توجه افزایش درخواست مردم برای خرید کالاهای اساسی چون؛ میوه، شیرینی، آجیل، گوشت، مرغ و تخم مرغ و احتمال افزایش خودسرانه قیمت‌ها، طرح نظارت بازار شب یلدا اجرا و رؤسای شعب با اختیارات لازم برای رسیدگی به تخلفات در محل حاضر می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، افزون بر خرده فروشان، شرکت‌های تولیدی و خدماتی، فروشگاه‌های بزرگ، انبارها، بنکداری‌ها و میادین میوه تره بار به صورت آشکار و پنهان پایش و با هرگونه؛ گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، درج نکردن قیمت، ندادن فاکتور، خودداری از فروش کالا به سرعت برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان رعایت مقررات به ویژه درج قیمت‌ها را نتیجه فرهنگ سازی و اجرای دقیق قانون توسط دستگاه‌های نظارتی برشمرد و عنوان کرد: برنامه تشدید بازرسی‌ها تا پایان سال اجرا می‌شود.

یونسی بیان کرد: اتحادیه‌های مربوطه باید در این ایام به واحد‌های صنفی زیر مجموعه خود نظارت بیشتری داشته باشند و مردم شریف استان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و بهداشتی می‌توانند گزارش شکایت خود را در سامانه شکایات Tazirat135.ir ثبت نمایند تا با قید فوریت به تخلف اعلامی رسیدگی شود.

شناسه خبر 77354