شناسه خبر:77344
1402/9/30 11:26:10

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور نسبت به شیوع بیماری «تب برفکی» در بین دام‌های این شهرستان هشدار داد و گفت: باتوجه‌ به گزارش‌های دریافتی، مواردی از شیوع بیماری تب برفکی در شهرستان‌های همجوار گزارش شده است.

«هوشنگ یوسفی» در جلسه پیشگیری و مقابله با تب برفکی در فرمانداری از همه دامداران شهرستان خواست باتوجه‌ به قدرت و سرعت انتشار بیماری تب برفکی به‌عنوان واگیرترین بیماری‌های دامی، نسبت به رعایت الزامات بهداشتی در واحدهای خود اقدام کنند.

معاون فرماندار کنگاور با اشاره به اینکه تاکنون 32 هزار و 635راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی در شهرستان واکسینه شده اند، افزود: مرحله دوم واکسیناسیون با اولویت دامداری‌های صنعتی از اول دی ماه آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.

یوسفی از جمله مهمترین اقدامات پیشگیرانه را واکسیناسون به موقع دامها، آموزش متصدیان دامداری‌ها اعم از صنعتی و سنتی، بیمه نمودن گله‌ها و انتشار اطلاعاتی در خصوص علایم بیماری در فضای مجازی برای آگاهی عموم برشمرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور تاکید کرد: برای جبران هرگونه خسارات وارده دستگاه‌های متولی امر دامپزشکی، جهاد کشاورزی و بخشداری مرکزی، متصدیان دامداری‌های صنعتی و سنتی را در راستای بیمه نمودن گله‌های خود تشویق و ترغیب نمایند.

وی در ادامه اظهار کرد: در راستای حفظ امنیت و پیشگیری از انتقال بیماری، دستگاه‌های متولی با همکاری انتظامی شهرستان، دام‌های بدون گواهی دامپزشکی را توقیف و اقدامات قانونی در این زمینه به عمل آورند.

او با بیان اینکه دستگاه‌های متولی و متصدی فنی میدان دام نظارت جدی بر میدان دام داشته باشد و از ورود دام‌های غیرمجاز خودداری نماید، افزود: دامپزشکی شهرستان نیز پست قرنطینه در ایستگاه شهید زنگنه برای نظارت و مراقبت فعال نماید.

یوسفی در پایان با تاکید بر با تعامل، همکاری و هم افزایی دستگاه‌های متولی، افزود: در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری با قید فوریت اقدامات لازم در خصوص توقف انتشار و معدوم نمودن مکان آلوده به عمل آید.

 

شناسه خبر 77344