شناسه خبر:77343
1402/9/30 11:24:34

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: تلاش و همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس این استان منجر به کاهش تصادفات جاده‌ای شده است.

علی‌اکبر اسدی روز چهارشنبه در نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در اراک، افزود: این استان رتبه چهارم تردد در جاده‌های کشور را دارد اما همه تلاش‌ها برای کاهش حوادث رانندگی به کار گرفته که با نتایج خوبی همراه است.

وی ادامه داد: پلیس‌راه و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی همانند 2 بال در کنار یکدیگر فعالیت دارند که نتیجه این همراهی کاهش تصادفات است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: پلیس‌راه و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در بهترین نقطه تعامل و همکاری با یکدیگر قرار دارند.

سرهنگ محمد پورشمس افزود: در صورتیکه این 2 نهاد در کنار یکدیگر نباشند به اهداف خود که کاهش تصادفات رانندگی در جاده‌ها است، دست پیدا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌ها جزو استان‌های برتر کشور است و در مدت سه سال گذشته، تمام نقاط حادثه‌خیز استان به جز تقاطع خنداب برطرف شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان مرکزی هم در این آیین گفت: 62 طرح نیمه‌تمام در دولت سیزدهم در حوزه‌های این استان تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته که می‌توان به بهره‌مندی 35 روستای بالای 20 خانوار از راه آسفالته، تکمیل پنج تقاطع غیرهمسطح از جمله راه آهن پرندک- کردیجان، راه آهن شازند، شهید مهدی پرندک و نادرآباد اشاره کرد.

مهرداد جهانی افزود: بهره‌برداری از پنج دستگاه پل بزرگ از جمله پل شازند به آستانه، طریزآباد تفرش و گوگسیگرد تفرش از دیگر اقدامات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در دولت سیزدهم‌است.

  1. وی ادامه داد: 17 طرح مختلف شامل اصلاح هندسی، ایجاد واریانت، تعریض محور، اصلاح مسیر مانند واریانت میان رودان، اصلاح قوس‌های محور گلدشت – آشیانه، واریانت رضاآباد ساوه نیز در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: اجرای یک‌هزار و 150 کیلومتر انواع روکش آسفالت و ماسه آسفالت در استان از دیگر اقدامات اداره‌کل راهداری در این مدت است.

جهانی ادامه داد: بهره‌برداری از 58 کیلومتر روشنایی طولی در سطح راه‌های استان مرکزی، ایجاد 37 مورد روشنایی نقطه‌ای و نگهداری از 365 کیلومتر روشنایی راه‌های استان نیز در دولت سیزدهم اجرایی شد.

وی اظهار کرد: اجرای 62 کیلومتر نیوجرسی، تعمیر و نصب 79 کیلومتر حفاظ فلزی (گاردریل) و اجرای 9هزار و 100 کیلومتر خط ترافیکی از دیگر اقدامات اداره‌کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان مرکزی در دولت سیزدهم است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان مرکزی، از رفع کامل نقاط حادثه خیز مصوب سال 1395 و رفع 9 نقطه حادثه خیز از 37 نقطه حادثه خیز ابلاغی در سال 1402 خبرداد و افزود: توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای نیز از دیگر اقدامات این اداره‌کل در این مدت است.

جهانی گفت: تعداد دوربین‌های نظارتی راه‌های استان مرکزی در این مدت از 27 سامانه به 34 سامانه ارتقا یافته‌ و قرارداد 30 دستگاه دیگر نیز با پیمانکار منعقد شده‌است.

وی اظهار کرد: تعداد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در جاده‌های استان مرکزی نیز در این مدت از 32 دستگاه فعال به 86 دستگاه ارتقا یافته‌است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان مرکزی، ساخت 160 کیلومتر راه روستایی را از جمله شاخص‌ترین اقدامات این اداره‌کل در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: روستاهای بالای 20 خانوار هشت شهرستان از 12 شهرستان استان، از راه آسفالته برخوردار شدند.

جهانی گفت: اداره‌کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان مرکزی، صعود 23 پله‌ای در بین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سطح کشور را به دست آورده است.

 

شناسه خبر 77343