شناسه خبر:77340
1402/9/30 11:19:12

ریشه قوم یهود و طیف افراطی رژیم غاصب صهیونیستی او به فرزندان حضرت یعقوب بر می‌گردد که برادر خوش‌صورت و نیک‌سیرت خود حضرت یوسف سلام‌الله‌علیه را از سر حسادت و زیاده‌خواهی به چاه انداختند قومی که در برهه‌ای قدر نعمت ندانستند وظرف چهل روز از بازگشت حضرت موسی سلام‌الله‌علیه از میقات روی به گوساله‌پرستی آوردند و در برابر معجزات روشن او از او "من و سلوی" خواستند قومی که حضرت عیسی سلام الله علیه را به زعم خود به صلیب کشیدند و بر اساس آموزه‌های تورات به‌دنبال شهادت حضرت عبدالله بن عبدالمطلب و وجود نازنین رسول اکرم محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله و سلم در اطراف مکه و مدینه خیمه زدند تا در مقابل جریان حق صف‌آرایی کنند قومی لجوج و عنود که جای جای تاریخ نشان از خیانت و جنایت آنان دارد.

در شکل‌گیری کشور امریکا این یهودیان ماجراجو بودند که در مقابل اقوام بومی آن سرزمین ایستادند و حمام خون راه انداختند و بر روی خون‌هایی که بر این سرزمین ریخته شده بود کاخ سیاه را بنا نهادند. امروز لابی صهیونیستی در امریکا در سیاست، اقتصاد و فرهنگ حرف اول را می‌زند و این تراست‌ها و کارتل‌ها و سرمایه‌داران یهود هستند که روسای جمهور و حاکمان حکومت امریکا را انتخاب می‌کنند.

تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی در سال 1948 در منطقه برای مهار کشور‌های اسلامی و غارت منابع و معادن آنان در منطقه و تسلط بر "هارت‌لند جهان" و رگ آئورت آن تنگه هرمز و البته تنگه باب‌المندب، کانال سوئز و سایر تنگه‌ها و به لحاظ مذهبی تسلط بر مسجدالاقصی و قدس به‌عنوان اولین قبله مسلمانان و محل عروج پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم به معراج است. در واقع ارتباط امریکا با رژیم صهیونیستی آن چنان درهم تنیده است که می‌توان گفت حاکمیت امریکا در دست لابی صهیونیستی و اسرائیل غاصب یکی از ایالت‌های امریکا است که 12 هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر در غرب آسیا واقع شده است و همیشه و اکنون به قول ما همدانی‌ها این دو به هم دل داده و قلوه استاند‌ه‌اند

از زمان شکل‌گیری رژیم صهیونیستی تا 2023، امریکایی‌ها 158.66 میلیارد دلار کمک نظامی برای تجهیز نماینده غرب در سواحل شرقی مدیترانه اختصاص دادند. پیش از عملیات هفتم اکتبر حماس در عمق خاک فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی در سال 2023 قریب به 3.8 میلیارد دلار کمک نظامی از واشنگتن دریافت کرده بود. اختصاص چنین کمک عظیمی به رژیم اشغالگر قدس نشان‌دهنده اهمیت راهبردی تل‌آویو در منطقه است. برخی تحلیلگران معتقدند آمریکا و دولت‌های اروپایی بر حفظ تسلط بر مسیرهای انتقال انرژی، تداوم شریان انتقال کالا- انرژی از تنگه هرمز، تنگه باب المندب و کانال سوئز رژیم صهیونیستی را به مثابه پادگانی نظامی برای تقابل با قدرت‌های فرا منطقه‌ای و کشورهای منطقه خاورمیانه می‌دانند. برهمین اساس پس از ضربه کاری عملیات طوفان‌الاقصی بر پیکره ساختارهای نظامی- امنیتی اسرائیل ناوها، جنگنده‌های تهاجمی، پهپادهای تجسسی، سامانه‌های پدافندی و حتی نیروهای مستشاری آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی راهی فلسطین اشغالی شدند. حمایت کامل واشنگتن، پاریس، بروکسل، لندن از اسرائیل آن هم برخلاف میل دولت‌ها و اراده ملت‌های منطقه نشان‌دهنده جایگاه ویژه رژیم صهیونیستی در بلوک غرب است.

رژیم صهیونیستی چه در دوران جنگ سرد و چه در دوران کنونی توانسته است تا با تعریف نقشی راهبردی برای خود در سیاست خارجی آمریکا بدل به محل جذب حمایت و سرمایه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فناوری آمریکا شود. برای دولتمردان آمریکایی، اسرائیل شرقی‌ترین نقطه در تمدن غرب است که وظیفه دارد ضمن حفاظت از منافع استراتژیک واشنگتن، جلوی پیشروی شرقی‌ها به آن سوی مرزهای مدیترانه شرقی را بگیرد. در چنین نگاهی بیت‌المقدس نخستین دژ غرب در برابر تمدن‌های اسلام، هندو و کنفوسیوس است و باید به هر قیمتی بقای آن تضمین شود. شاید به همین دلیل جو بایدن در دیدار با اسحاق هرتزوگ با اطمینان گفت: "که اگر اسرائیل وجود نداشت، حتما آن را ایجاد می‌کردیم."

با عملیات حیرت‌انگیز طوفان‌الاقصی حیثیت نداشته و موجودیت این رژیم غاصب و منافع شیطان بزرگ در منطقه با خطر جدی مواجه‌شده ونقطه امیدی برای مسلمانان در جهت حذف غده سرطانی در منطقه خواهد بود. ان‌شاء‌الله

 

محمد نباتی

شناسه خبر 77340