شناسه خبر:77327
1402/9/29 12:41:10
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

دومین جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه برگزار می‌شود

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری دومین جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه خبر داد.

هادی فیض‌منش عنوان کرد: دومین جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه با تمرکز بر اجرای «گروه‌نوازی هنرمندان استان همدان» از تاریخ 16 تا 22 دی‌ماه 1402 به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و انجمن موسیقی ایران شعبه همدان در هفت شب و در 10 شهر استان همدان به‌صورت کنسرت اجرا خواهد شد.

وی گفت: این جشنواره با هدف ایجاد شوق و انگیزه بیشتر برای نوازندگان و آهنگ‌سازان استان همدان و به‌منظور ارائه توانایی‌ها و داشته‌های خود و همچنین ایجاد بستری مناسب جهت معرفی گروه‌های موسیقی سنتی، محلی و مقامی استان همدان به‌صورت همایشی و غیر رقابتی و با شعار احیای فرهنگ و هنر اصیل موسیقی ایرانی و کرامت هنرمندان استان، طراحی شده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: تعامل سازنده و صمیمانه بین هنرمندان، علاوه‌بر پیشرفت و ارتقای جایگاه ایشان، به معرفی انواع موسیقی فاخر به عموم مردم نیز یاری می‌رساند و از سوی دیگر باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود.

فیض‌منش افزود: کلیه هنرمندان و سرپرست گروه‌های موسیقی که تمایل به شرکت در این جشنواره را دارند، لازم است تا تاریخ پنجم دی‌ماه 1402 نسبت به ارسال آثار گروه‌نوازی خود به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در همدان، بلوار آیت‌اله مفتح، مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی‌سینا، دفتر انجمن موسیقی استان همدان اقدام کنند.

لازم به ذکر است گروه‌های راه‌یافته به جشنواره در شهرستان خود اجرای برنامه خواهند داشت.

 

شناسه خبر 77327