شناسه خبر:77254
1402/9/28 11:30:20

سپهرغرب-گروه فرهنگی: کمپانی نتفلیکس در گامی بزرگ در جهت شفاف‌سازی، برای نخستین بار گزارشی را درباره محصولاتی که تماشاگران در بازه‌ای 6ماهه در این سرویس پخش دیده‌اند، منتشر کرد که نشان می‌دهد سریال «نگهبان شب» با ٨١2 میلیون ساعت بازدید درصدر پربازدیدترین محصولات این شبکه قرار دارد.

کمپانی نتفلیکس در گامی بزرگ در جهت شفاف‌سازی، برای نخستین بار گزارشی را درباره محصولاتی که تماشاگران در بازه‌ای شش ماهه در این سرویس پخش دیده‌اند، منتشر کرد که نشان می‌دهد سریال «نگهبان شب» با ٨١2 میلیون ساعت بازدید در صدر پربازدیدترین محصولات این شبکه قرار دارد.

این سرویس پخش برخط در یادداشتی اعلام کرد که این گزارش با عنوان «آنچه تماشا کردیم؛ گزارش تعاملی نتفلیکس» قرار است دو بار در سال منتشر شود و افزود که این اقدام «گامی بلند و رو به جلو» برای صنعت فیلم‌سازی است.

این غول پخش و تولید از سال 2021 شروع به انتشار فهرست 10 عنوان پربیننده به صورت هفتگی کرده بود.

این گزارش مجموع ساعاتی که یک محصول دیده شده را مورد سنجش قرار می‌دهد و تنها مختص عناوینی است که بیش از 5٠ هزار ساعت بازدید داشته‌اند. نتفلیکس سال‌ها این روش را برای محاسبه به کار می‌گرفت، اما تاکنون داده‌ها به صورت عمومی منتشر نشده بود.

به عنوان بخشی از توافق انجمن نویسندگان آمریکا که در اکتبر به تصویب رسید، سرویس‌های استریم همچون نتفلیکس و دیزنی پلاس متعهد شده‌اند که شفافیت را در مورد تعداد ساعات پخش برنامه‌های خود افزایش دهند.

این گزارش ١٨ هزار عنوان را که از ماه ژانویه تا ژوئن پخش شده، پوشش می‌دهد و تعداد ساعت بازدید آن‌ها را محاسبه می‌کند. نگهبان شب، فصل ١ (٨١2 میلیون ساعت). جینی و جورجیا، فصل 2 (665 میلیون و 100 هزار ساعت). افتخار، فصل یک (662 میلیون و 800 هزار ساعت). ونزدی، فصل یک (5٠٧ میلیون و 700 هزار ساعت). ملکه شارلوت: داستان بریجرتون (5٠3 میلیون ساعت).

مدیرعامل نتفلیکس تد ساراندوس در کنفرانسی اعلام کرد که مؤثرترین راه برای سنجش میزان مشارکت از طریق ساعات تماشاست و شفاف نبودن موجب پیدایش چرخه بی‌اعتمادی درخصوص داده‌ها می‌شود.

«احتمالاً این اطلاعات بیشتر از چیزی است که نیاز دارید. اما من فکر می‌کنم که محیط بهتری برای انجمن، برای ما، برای تولیدکنندگان و برای سازندگان ایجاد می‌کند.»

این کمپانی تاکید کرد که این داده‌ها قدرت فصل‌های مابعد یک سریال‌ها مانند فصل چهارم «تو» (44٠ میلیون و 600 هزار ساعت) و فصل سوم «کرانه‌های خارجی» (4٠2 میلیون و 500 هزار ساعت) را نشان می‌دهد.

این گزارش همچنین نشان داد که بینندگان ژانرهای متنوعی را دنبال می‌کنند. لورن اسمیت، معاون استراتژی و مالی جهانی، گفت که به‌طور متوسط، اعضا در ماه، 6ژانر مختلف را تماشا می‌کنند و پربیننده‌ترین عناوین نتفلیکس از بیش از 12 ژانر گوناگون هستند.

نتفلیکس در پایان تأیید کرد که فهرست‌های قبلی 10 عنوان برتر با این گزارش هم‌پوشانی کامل دارند و 60 درصد از عناوین در فهرست 10 عنوان برتر رؤیت می‌شود.

 

شناسه خبر 77254