شناسه خبر:77227
1402/9/27 12:11:24
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

12 کیلومتر از مسیر چم سرخ-حاضرمیل دهلران اجرایی شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تاکنون 12 کیلومتر از مسیر چم سرخ-حاضرمیل دهلران اجرایی شده است.

فرشاد دوستی در خصوص پروژه چم سرخ در سراب میمه اظهار کرد: راهسازی در استان ایلام بر اساس توپوگرافی خشنی که در استان وجود دارد با هزینه‌های بالاتری نسبت به دیگر استان‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: وقتی پروژه‌ای شروع می‌شود برای اینکه زمان اجرای پروژه را کاهش و هم از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کنیم، اعتبار لازم باید از قبل تامین شده باشد.

دوستی ادامه داد: محور چم سرخ تا حاضرمیل به طول 60 کیلومتر راه است که در سال‌های گذشته حدود 12 کیلومتر به صورت راه اصلی انجام شده و امسال نیز 2.5 کیلومتر از سمت دهلران به مناقصه رفته که با اعتباری بالغ بر 95 میلیارد تومان در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: تمام مسیر را هم مطالعه، طراحی و برآورد کردیم، 48 کیلومتر باقیمانده اعتباری بالغ بر یک هزار و 800 میلیارد تومان نیاز دارد.

وی بیان داشت: در آینده این محور از سمت دهلران- زرین آباد به میمه و سپس به بدره و سرتنگ - هلسان وصل می‌شود، طول زمان کاهش سفر آن نیز حدود 20 دقیقه است و در مسیر خود گردنه‌های صعب العبور را حذف می‌کند.

وی عنوان کرد: برای تکمیل پروژه‌ها باید اعتبارات لازم از منابع مختلفی تامین شود، این منابع شامل اعتبارات ملی از محل ماده 56 تسهیلات بانکی و یا در سفر رییس جمهور است تا پروژه‌ها به اتمام برسند.

 

شناسه خبر 77227