شناسه خبر:77222
1402/9/27 12:04:41

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان از اعلام اولویت جدید برای ثبت‌نام در عمره مفرده حجاج کردستانی و تمدید ثبت‌نام از واجدین شرایط تشرف در گروه‌های اعزامی به این سفر معنوی خبرداد.

کاوه شیرزادی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی سازمان حج و‌ زیارت ثبت نام از متقاضیان جهت کاروان‌های عمره تا 26 آذرماه در محل دفاتر زیارتی و از طریق سایت انجام می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان کردستان با بیان اینکه در مرحله اول فقط دارندگان اسناد اولویت تا 150 مجاز به ثبت نام در کاروان‌های عمره بودند، تصریح کرد: از امروز به بعد برای ودیعه‌گذاران دارای اولویت 1 تا 400 فرصت ثبت‌نام فراهم شده است و متقاضیان با مراجعه به سامانه omreh.haj.ir باید نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

به گفته وی، نخستین پرواز اعزامی 29 آذرماه انجام می‌شود و در مرحله اول برای ثبت نام هیچ گونه تبعیت و سهمیه‌ای خارج از سیستم برای این کاروان‌ها قابل ثبت نام نخواهد بود.

وی با بیان اینکه جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 9-33224285 تماس بگیرید، گفت: نابر اعلام سازمان حج و زیارت کشور در راستای تکمیل ظرفیت گروه‌ها و اجابت درخواست متقاضیانی که قصد سفر به همراه نزدیکان خود را داشتند اما اولویت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است، این فرصت برای اولویت‌های بالاتر فراهم شد.

وی افزود: درصورت فراموشی اولویت اعزام، دارندگان کارت‌های ثبت‌نام سفر حج عمره می‌توانند با مراجعه به سامانه عمره و یا از طریق کد دستوری #64511*4* از اولویت کارت ثبت‌نامی خویش (اولویت‌های ششصد گانه) مطلع شوند.

وی گفت: متقاضی باید در اسرع وقت و حداکثر ظرف مدت 24 ساعت به کارگزار مربوط مراجعه و مدارک خواسته شده را ارائه نماید. بدیهی است قطعی شدن ثبت‌نام مقدماتی افراد، منوط به مراجعه بموقع و ارائه کامل مدارک مورد نیاز (قید شده در برگه رزرواسیون) به کارگزار خواهد بود.

به گفته وی، درصورت عدم واریز هزینه سفر در فرصت مقرر، متقاضی بطور خودکار(سیستمی) حذف و فرد جدید جایگزین وی خواهد گردید.

مدیر حج و زیارت استان کردستان تصریح کرد: هزینه‌ سفر به عمره مفرده شامل مخارج ارزی و ریالی همچون، بلیط هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، صدور روادید، جلسات آموزشی و... بوده که مبلغ آن طی قبض "مابه‌التفاوت هزینه سفر" محاسبه و توسط متقاضی پرداخت خواهد شد.

شیرزادی خاطرنشان کرد: تمامی دفاتر و کارگزاران زیارتی آمادگی دارند درصورت مراجعه متقاضیان، با دریافت حق‌الزحمه مربوطه، نسبت به درج اطلاعات افراد در سامانه عمره از قبیل: تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه، دریافت کلمه و رمز عبور و در نهایت ذخیره(رزرو) اولیه برای افراد واجد شرایط اقدام نمایند.

به گفته وی، باتوجه به فرصت محدود و لزوم تکمیل هرچه سریعتر گروههای اعزامی به عمره، چنانچه متقاضیان گرامی واجد شرایط در اسرع وقت نسبت به نام نویسی قطعی در گروههای اعزامی اقدام ننمایند،سازمان حج و زیارت، فراخوان اولویت‌های بعدی را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی گفت: باتوجه به تجربیات و سوابق گذشته، تشرف معمترین در هر زمان منوط به صدور به موقع روادید و اخذ مجوزهای پروازی از سوی کشور میزبان خواهد بود.

 

شناسه خبر 77222