شناسه خبر:77171
1402/9/25 12:19:37

وزیرکشور با اشاره به مطالبات مردم استان و شهرستان دهلران، گفت: اتفاقات خوبی در استان روی داده و بیش از سه میلیارد یورو در بخش ان. جی. ال و پتروشیمی در حال تحقق است و این دو سرمایه بزرگ می‌تواند چهره شهرستان و استان را تغییر دهد.

حمد وحیدی پنجشنبه 23 آذر در جمع مردم شهرستان دهلران، اظهار کرد: یکی از مسائل بزرگ امروز ما پیروزی رزمندگان مقاومت است و امروز، نخستین مسئله همه نقاط جهان پیروزی مردم فلسطین است.

وی گفت: امروز مسئله ملت ما هم پیروزی ملت فلسطین است و مردم یمن که خود تحت شرایط سختی قرار داشته و دارند، امروز دغدغه‌شان حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده و امروز مسئله ملت ما هم پیروزی ملت فلسطین است.

وزیر کشور با اشاره به انتخابات پیش رو، با تأکید بر اینکه انتخابات یک موضوع تعیین کننده و سرنوشت‌ساز است، تصریح کرد: در انتخابات اسفندماه ریل مدیریت و توسعه کشور را برای چهار سال به دست نمایندگان مجلس سپرده می‌شود و امید است که یک حماسه جدیدی با حضور حداکثری در انتخابات آفریده شود.

وحیدی ادامه داد: در انتخابات پیش رو یک بار دیگر قدرت و عزت مردم ایران به رخ همه عالمیان نشان داده خواهد شد و حضور با شکوه مردم در پای صندوق‌های رای توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

وی با اشاره به مطالبات مردم استان و شهرستان دهلران، ادامه داد: اتفاقات خوبی در استان روی داده است و بیش از سه میلیارد یورو در بخش ان.جی.ال و پتروشیمی در حال تحقق است و این دو سرمایه بزرگ می‌تواند چهره شهرستان و استان را تغییر دهد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی و تکمیل مجموعه ان.جی.ال آلودگی‌هایی که برای سال‌های طولانی این شهرستان را تحت تأثیر قرار داده، کنترل می‌شود و این طرح بسیار مهم است و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون یورو در حال انجام است.

وی ادامه داد: مسئولان این مجموعه پیش‌بینی کرده‌اند که آخر امسال عملیات اجرایی آن به سرانجام برسد و راه‌اندازی این مجموعه اتفاق بسیار خوبی برای استان است و انتظار می‌رود که پتروشیمی دهلران نیز فعال شود که حتما در توسعه استان و شهرستان نقش مهمی خواهد داشت.

وزیر کشور با اشاره به سهم 5000 هکتاری دهلران در طرح سامانه گرمسیری، ادامه داد: انتقال آب از طریق این سامانه به دهلران در حال انجام و در دستور کار قرار دارد و به‌عنوان یک پروژه جدی مورد توجه دولت است که کار آن به سرانجام برسد.

وحیدی با اشاره به مطالبه مردم در خصوص مرز چیلات در دهلران، گفت: در این خصوص با وزیر کشور عراق گفت‌وگو شده که طرف عراقی در مورد چیلات موافقت نکردند ولی تلاش‌ها ادامه خواهد داشت که این مرزی برای مردم شهرستان دهلران باز شود، البته شرایط از طرف ایران کاملاً مهیا است.

وی با تأکید بر اینکه مسائل شهر باید مورد بازطراحی قرار گیرد، ادامه داد: مبلمان شهری دهلران باید ساماندهی شود که از آن حمایت خواهد شد.

استاندار ایلام نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید استان و 310 شهید دهلران، گفت: گام مثبتی برای توسعه شهرستان دهلران برداشته شده است و تلاش‌ها برای راه‌اندازی پتروشیمی دهلران در اسرع وقت، استمرار دارد.

حسن بهرام‌نیا راه‌اندازی پتروشیمی دهلران را یکی از مطالبات مهم مردم دهلران عنوان کرد و افزود: دکتر وحیدی امروز صبح با وزیراقتصاد و دارایی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی نفت و رئیس کل بانک مرکزی در تماس تلفنی خواستار رفع مشکلات پتروشیمی دهلران و راه‌اندازی این مجموعه در اسرع وقت شد.

وی ادامه داد: وزیر کشور در راستای اشتغال و کارآفرینی و معیشت مردم دغدغه دارند و امروز صبح نیز رایزنی‌های لازم را برای توسعه (ان‌جی‌ال 3100) انجام دادند.

وی در پایان با قدردانی از استقبال مردم دهلران، گفت: مردم دهلران دلداده نظام و انقلاب هستند و همواره پایبندی خود را به نظام و انقلاب اثبات کرده اند.

 

شناسه خبر 77171