شناسه خبر:77072
1402/9/22 10:30:50

استاندار مرکزی گفت: عزم دولت درخصوص حذف همه نقاط حادثه خیز، جدی است و طبق اعلام معاون اول رئیس جمهور باید تا سال آینده همه نقاط حادثه خیز اصلاح شوند که در استان مرکزی در 2 سال اخیر 35 نقطه حادثه خیز اصلاح شده است.

فرزاد مخلص‌الائمه 21 آذر در رزمایش انتظامی‌ترافیکی زمستانه استان مرکزی اظهار کرد: امسال با همت مسئولین و دستگاه‌های مرتبط استان در بالاترین سطح آمادگی برای زمستان خواهیم بود و برای این آمادگی اقدامات خوب و فراوانی انجام شده است.

وی افزود: در دو سال اخیر 1200 کیلومتر اصلاح و بهسازی محورهای فرعی و اصلی روستایی انجام شده است. عزم دولت درخصوص حذف همه نقاط حادثه خیز، جدی است و طبق اعلام معاون اول رئیس جمهور باید تا سال آینده همه نقاط حادثه خیز اصلاح شوند که در استان مرکزی در 2 سال اخیر 35 نقطه حادثه خیز اصلاح شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: 910 اکیپ انتظامی و امدادی و خدماتی در زمستان امسال آماده ارائه خدمت به مردم استان و مسافرین هستند.

مخلص الائمه ادامه داد: مردم باید همکاری لازم را در خصوص رعایت قوانین داشته باشند و در مواقع لزوم، زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و پلیس نیز باید برخورد لازم را با متخلفان انجام دهد.

سردار هادی رفیعی کیا، فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز بیان کرد: اگر توفیقی حاصل می‌شود همه در آن نقش دارند و اگر مشکلی باشد نیز همه باید برای رفع آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: تعداد فوتی‌های تصادفات در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان 31 کشته کمتر شده که 6 درصد کاهش تصادفات منجر به فوت را نشان می‌دهد.

رفیعی کیا اضافه کرد: در این مدت تعداد مجروحین تصادفات جرحی نیز به میزان 468 نفر کاهش یافته که نشان ار عزم و اراده رانندگان در حوزه بهبود فرهنگ رانندگی و ارتقا فرهنگ ترافیکی دارد.

وی تاکید کرد: در حوزه راه و راهداری و رفع نقاط حادثه خیز و هوشمندسازی در سطح استان و درون و برون شهرها اقدامات خوبی انجام شده که جای تقدیر دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از مردم درخواست کرد که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نقش کلیدی خود را در کاهش تصادفات ایفا کنند و گفت: عزم همه دستگاه‌ها و مسئولان بر این است که با تمام توان برای داشتن معابر ایمن تلاش کنند.

وی ادامه داد: استان مرکزی رتبه سوم تردد جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

 

شناسه خبر 77072