شناسه خبر:77035
1402/9/21 12:02:18

رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: سارق بومی و سابقه‌دار پنج دستگاه خودروی پراید با هوشمندی پلیس، شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

سرهنگ علی اسدبیگی روز دوشنبه اظهار کرد: این سارق 50 ساله هنگام غروب آفتاب با شناسایی خودروهای پارک‌شده در حاشیه معابر، در یک فرصت و در کمترین زمان اقدام به سرقت سواری‌های پراید و انتقال آن‌ها به مخفیگاهش می‌کرد.

وی اضافه کرد: متهم وسایل و تجهیزات دو دستگاه سواری پراید شامل جک، لاستیک و دیگر لوازم جانبی را در خیابان به افراد عبوری فروخته و سپس آن‌ها را در حاشیه خیابان رها می‌کرده است، اما سه دستگاه پراید دیگر در منزل او کشف شد.

رئیس پلیس اگاهی استان همدان بیان کرد: این فرد پیش‌تر در حرفه صافکاری مشغول به فعالیت بوده، اما به‌علت اعتیاد و افزایش بدهی به سمت سرقت وسایل نقلیه سوق می‌یابد.

* اعتراف به هفت فقره سرقت منزل

سرهنگ اسدبیگی گفت: پنج سارق غیر بومی که با شکستن توپی درب‌های ضد سرقت اقدام به سرقت از منازل مسکونی می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی بیان کرد: سارقان که ساکن یکی از استان‌های هم‌جوار در غرب کشور هستند، با شناسایی واحدهایی، در زمانی که اعضای خانواده در منزل حضور نداشتند، اقدام به سرقتشان می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان اضافه کرد: همچنین آن‌ها زنگ خانه‌هایی که چراغ‌هایشان خاموش بوده را زده و پس از چند نوبت تکرار این کار، درصورتی که کسی جواب نمی‌داد، از خالی بودن منزل مطمئن شده و نسبت به سرقت اقدام می‌کردند.

سرهنگ اسدبیگی شگرد سارقان را توپی‌زنی و شکستن درب ضد سرقت، دیلم‌اندازی و بالکن‌روی برای سرقت از واحدهای طبقه اول برشمرد.

وی بهترین راهکار برای پیشگیری از سرقت را نصب دوربین، دزدگیر، استفاده از نرده یا آکاردیون و نصب نرده به‌ویژه برای واحدهای طبقه نخست دانست و گفت: خانه، داخل یخچال فریزر، کابینت و کمد لباس‌ها محل مناسبی برای نگهداری طلا نیست.

رئیس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: خانواده‌ها برای حراست از اموال با ارزش بهتر است از صندوق امانت استفاده کنند.

سرهنگ اسدبیگی از شهروندان خواست درصورت مشاهده پرسه‌زنی افراد و خودروهای مشکوک در کنار منازل و محلات خلوت، موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع‌رسانی کنند.

آمار سرقت در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

 

شناسه خبر 77035