شناسه خبر:76970
1402/9/20 11:45:06

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان همدان با بیان اینکه سرقت پُرتکرارترین جرم در استان است، گفت: هدایت، هم‌افزایی و ارتقای مهارت‌های ضابطان در مواجهه با جرائم پُرتکرار و افزایش کارآیی گشت‌های رضویون در این زمینه، با تعامل نزدیک نیروهای امنیتی و انتظامی محقق‌شدنی است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، حسن خانجانی‌موقر در نشست هدایت و هم‌افزایی ضابطان استان همدان به‌ سمت کشف جرائم پُرتکرار، اظهار کرد: شناسایی جرائم پُرتکرار به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی و کانون‌های جرم‌خیز، از اولویت‌هایی است که متولیان امر باید با هدف پیشگیری از وقوع جرم درنظر داشته باشند.وی اذعان کرد: به اشتراک گذاشتن اطلاعات جمع‌آوری‌شده بین ضابطان و گزارش‌دهی منظم، جامع و مستمر از دیگر مواردی است که در این حوزه باید به آن توجه داشت.

خانجانی‌موقر افزود: با توجه به وجود پایگاه‌های بسیج حتی در تک‌تک روستاها، انتظار ما افزایش کارآیی گشت‌های رضویون در پیشگیری از وقوع جرم، آن‌هم با تجهیز و ارتقای تعامل دوسویه آن‌ها و نیروی انتظامی است و ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: هدایت، هم‌افزایی و ارتقای مهارت‌های ضابطان در مواجهه با جرائم پُرتکرار از مواردی است که باید نیروهای امنیتی و انتظامی به آن دقت داشته باشند.

دادستان همدان تصریح کرد: درباره موضوعات خاص مشترک قضائی ازجمله در زمینه قانون به‌کارگیری سلاح توسط مأموران نیروی انتظامی و یا در زمینه ضابطان محیط‌زیست و مواردی از این قبیل، دستگاه قضائی آمادگی ارائه آموزش‌های لازم به ضابطان خاص را دارد.

 

شناسه خبر 76970