شناسه خبر:76962
1402/9/20 11:39:34

سپهرغرب-گروه خبر:مسئول بنیاد علوی در بخش «فیروزآباد» کرمانشاه کل اعتبار هزینه شده برای رفع محرومیت‌زدایی این منطقه را بیش از 400 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 175 میلیارد تومان از این مبلغ توسط بنیاد مستضعفان و 250 میلیارد تومان هم با مشارکت دیگر سازمان‌ها تأمین شده است.

حجت‌الاسلام امین سلیمی‌ عبدحسینی مسوول بنیاد علوی در بخش «فیروزآباد» کرمانشاه در نشست خبری با خبرنگاران در تشریح خدمات بنیاد علوی در استان از سال 99 تا به امروز، اظهار کرد: در حال حاضر بنیاد علوی در استان کرمانشاه، در منطقه فیروزآباد شهرستان کرمانشاه فعال است.

وی ادامه داد: بخش فیروزآباد شامل شهر هلشی و سه دهستان سرفیروزآباد، عثمانوند و جلالوند است که 236 روستا با جمعیتی حدود 35 هزار نفر را شامل می‌شود.

مسوول بنیاد علوی در بخش «فیروزآباد» کرمانشاه تصریح کرد: بنیاد علوی فعالیت‌های خود را در چهار حوزه عمران و زیرساخت، اقتصاد و اشتغال، فرهنگی و سلامت در این بخش پیگیری می‌کند.

*عملیات آبرسانی به 25 روستای بخش فیروزآباد با حمایت بنیاد علوی

وی در تشریح حوزه عمران و زیرساخت، به پروژه‌های آبرسانی به روستاهای که با مشکل تأمین آب مواجهه هستند اشاره کرد و افزود: 60 روستا در منطقه فیروزآباد با مشکل تأمین آب مواجه هستند که بنیاد علوی با مشارکت آب و فاضلاب استان با انجام پروژه‌ای در راستای انتقال آب از حمیل به سمت دهستان‌های جلالوند با هزینه‌ای حدود 8 میلیارد و 500 میلیون تومان مشکل 25 روستا از این تعداد را حل و فصل کرده است.

سلیمی‌ عبدحسینی بیشترین تنش آبی در منطقه فیروزآباد را مربوط به دهستان عثمانوند دانست و گفت: در منطقه جلالوند نیز نزدیک به 70 روستا با تنش آبی مواجه هستند که به منظور خدمات‌رسانی به این روستا‌ها از سوی بنیاد مستضعفان تانکر سیار آبرسانی در اختیار آبفای استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به دیگر خدمات بنیاد علوی در منطقه مذکور به خدمات‌رسانی در بخش کشاورزی اشاره و بیان کرد: در روستای گلیانه علی‌باقر دهستان جلالوند با هزینه 840 میلیون تومانی برای کانال‌کشی آب، حدود 230 هکتار زمین کشاورزی زیرپوشش رفته است.

مسوول بنیاد علوی در بخش «فیروزآباد» کرمانشاه با اشاره به هزینه یک‌میلیارد و 400 میلیون تومانی برای کانال‌کشی روستای چنار از توابع دهستان جلالوند، ادامه داد: لایروبی قنات سراب سرفیروزآباد با مبلغ یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و لوله‌گذاری روستای مستعلی در قالب آبرسانی به 250 هکتار از باغات این روستا از دیگر خدمات قابل ذکر در حوزه آب و آبرسانی است.

وی اضافه کرد: طرح سنگفرش روستاها با مشارکت خود روستائیان در 5 روستای منطقه آغاز شده که 2 روستا از این تعداد به اتمام رسیده است.

*مشارکت بنیاد علوی در ساخت 105 واحد مسکونی برای محرومان فیروزآباد

سلیمی‌ عبدحسینی در ادامه اشاره‌ای به مسکن محرومین داشت و گفت: با مشارکت کمیته امداد 50 واحد برای مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی ساخته شده که بنیاد علوی در این راستا مبلغ 45 میلیون تومان و کمیته امداد 35 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: 55 واحد دیگر با همکاری بنیاد مسکن در حال ساخت است که بنیاد علوی در اینجا نیز بیش از 110 تن میلگرد و 10 هزار کیسه سیمان کمک کرده است.

*ایجاد و پایدارسازی 240 شغل با پرداخت تسهیلات بنیاد علوی در فیروزآباد

مسوول بنیاد علوی در بخش «فیروزآباد» کرمانشاه به فعالیت‌های اشتغالزایی در این بخش هم اشاره کرد و افزود: در این زمینه هم تاکنون 110 میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده و برای 240 نفر شغل پایدار در منطقه فیروزآباد ایجاد کرده است.

سلیمی‌ عبدحسینی حمایت از 10 هزار و 200 رأس دام سبک با انجام معاینه و توزیع دارو رایگان و همچنین حمایت از یک‌هزار هکتار زمین کشاورزی با هزینه 5 میلیارد تومانی در راستای ارائه بذر و سموم را در قالب دیگر خدمات بنیاد علوی عنوان کرد و افزود: در هر سال هم 2 نوبت بسته معیشتی در استان توزیع می‌شود.

*تأمین 380 سری جهیزیه توسط بنیاد علوی در فیروزآباد

وی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی در بخش فیروزآباد هم اشاره کرد و افزود: از جمله این فعالیت‌ها اعطای جهیزیه به نوعروسان است که از سال 99 تا سال 1400 حدود 180 سری جهیزیه هدیه داده شده و امسال هم 200 سری جهیزیه با اعتباری بیش از 6 میلیارد تومان تا یک‌ماه آینده به نوعروسانی که زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، اعطا خواهد شد.

مسوول بنیاد علوی در بخش «فیروزآباد» کرمانشاه در بحث مرمت و تعمیر مساجد و مدارس منطقه فیروزآباد نیز، اظهار کرد: 30 مدرسه با مبلغ 800 میلیون تومان و همچنین 20 مسجد با 600 میلیون تومان تعمیر و مرمت شده، البته تجهیز 30 مدرسه و 20 مسجد منطقه هم انجام شده است.

وی از بازسازی 9 خانه عالم در منطقه نیز سخن گفت و گفت: تعدادی روحانی برای انجام کارهای تبلیغاتی در روستا‌های این منطقه مستقر شده‌اند.

سلیمی‌ عبدحسینی در راستای تشریح اقداماتی در حوزه عفاف و حجاب به توزیع 800 چادر در استان اشاره و بیان کرد: در قالب طرح مریم، 40 نفر مبلغه به مدت 9 ماه روستا به روستا منطقه را رصد کردند.

وی تصریح کرد: در حوزه سلامت هم کارهای مختلفی صورت گرفته که از جمله توزیع 9 هزار و 500 بسته معیشتی بین مادران باردار و شیرده با همکاری بهورزان بوده است.

تهیه لوازم التحریر، اعزام 420 نفر زیارت اولی به زیارت اربعین همچنین 700 نفر به مشهد مقدس، قرارداد درمانی رایگان با بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه برای محرومان منطقه، تهیه ویلچهر، واکر، عصا و... از دیگر خدمات بنیاد علوی در بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه است که سلیمی‌ عبدحسینی آن‌ها را یادآوری کرد.

وی در ادامه سخنان خود اشاره‌ای به حمایت از فعالیت جهادی منطقه داشت و اظهار کرد: بنیاد مستضعفان با شناسایی گروه‌های مردمی و جهادی منطقه همه را یکی کرده، یعنی گروه‌های عمرانی، فرهنگی، سلامت، اشتغال و... در قالب یک‌هزار و 250 نفر برای خدمت به مردم منطقه سازماندهی کرده است.

مسوول بنیاد علوی در بخش «فیروزآباد» کرمانشاه در پایان کل اعتبار هزینه شده در این منطقه را بیش از 400 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 175 میلیارد تومان از این مبلغ توسط بنیاد مستضعفان و نزدیک به 250 میلیارد تومان هم با مشارکت سازمان‌های همچون جهاد کشاورزی، آبفا، کمیته امداد و... تأمین شده است.

 

 

شناسه خبر 76962