شناسه خبر:76924
1402/9/19 10:55:14

سپهرغرب، گروه خبر: در راستای توسعه همکاری‌های مشترک، تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری کردستان و فرماندهی انتظامی استان به امضا رسید.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان روز شنبه در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه همکاری‌های مشترک در همه زمینه‌های علمی و تحقیقات کاربردی در حوزه فناوری اطلاعات، فضای سایبری، آسیب‌ها، جرائم سایبری منعقد شد.

بابک سوری ادامه داد: طرفین بر مشارکت در برگزاری رویدادهای و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه و مورد نیاز، فراهم کردن زمینه بهره‌گیری از تجارب طرفین در تولید محتوای دانشی متناسب با نیاز مخاطبان مختلف، همکاری در راستای طراحی و ارائه محصولات و خدمات تخصصی برای کاهش جرائم و کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی و همکاری در تولید محتوای آموزشی جهت ارتقای سطح سواد دیجیتال جامعه تأکید کردند.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای مسئله‌محور در پارک‌های علم و فناوری، گفت: حل چالش‌های دستگاه‌های مختلف را می‌توان در قالب برگزاری رویدادهای استارتاپ ویکند حل کرد و برای آغاز همکاری‌های علمی و عملی می‌توان رویدادی را با محوریت حل ترافیک شهری در دستور کار قرار داد.

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی کردستان هم با تأکید بر حل چالش‌های شهری مانند ترافیک، گفت: در حال حاضر، ترافیک شهری به یکی از معضلات شهرهای استان تبدیل شده و لازم است با بهره‌گیری از توان و دانش نوآوران و فناوران راهکارهایی برای حل این مشکل ارائه شود.

همکاری پارک علم و فناوری با فراجا در اجرای برنامه‌های آموزشی، پژوهشی مطابق قوانین و مقررات داخلی پارک و اجرای رویدادهای کارآفرینی در حوزه فضای مجازی براساس توافق طرفین، همکاری در برگزاری جلسات هم‌اندیشی و آموزشی فراجا با واحدهای مستقر در پارک کردستان، ازجمله مفاد تفاهم‌نامه است.

استفاده از دانش و تخصص واحدهای فناور مستقر در پارک در راستای اجرای برنامه‌های فراجا در فضای سایبری و امنیت اطلاعات، همکاری در دریافت مجوزهای قانونی مورد نیاز واحدهای فناور در زمینه فعالیت‌های فراجا، ارائه مشاوره‌های قانونی به پارک و واحدهای فناور در زمینه فعالیت‌های فراجا، استفاده از ظرفیت‌های واحدهای فناور پارک در راستای تولید محتوا و خدمات مورد نیاز فراجا و تعامل با واحدهای فناور در خصوص حل مشکلات احتمالی آن‌ها در فضای مجازی و سایبری، از دیگر مفاد تفاهم‌نامه ذکر شده است.

شناسه خبر 76924