شناسه خبر:76920
1402/9/19 10:44:50

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با تأکید بر اینکه آب مطمئنه و پایدار و باکیفیتی برای همدان تأمین شده است، گفت: آبی که تحویل مردم همدان داده شده، استاندارد است و آرسنیک ندارد.

رضا اخلاص‌مند با بیان اینکه دغدغه چندین‌ساله مردم همدان در زمینه آب شرب برطرف شده است، اظهار کرد: آب شرب سالم و استانداردی به مردم همدان تحویل داده شده و متفاوت بودن طعم آب، امری طبیعی است.

وی تصریح کرد: سالیان سال است که ذائقه مردم همدان با آب سد اکباتان سازگار بوده و آبی که از منطقه دیگری منتقل شده، حتماً تفاوتی ازنظر طعم خواهد داشت؛ اما سعی بر این است که با تکمیل تصفیه‌خانه شیخی‌جان، تفاوت را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تأکید کرد: هر چقدر هم تلاش شود، بازهم آب انتقالی از سد تالوار تفاوت‌هایی با آب سد اکباتان خواهد داشت؛ اما این اطمینان را می‌دهیم آبی که تحویل شرکت آبفای استان شده، آبی پایدار خواهد بود.

اخلاص‌مند با بیان اینکه به محض تأمین اعتبارات همه تجهیزات مورد نیاز تصفیه‌خانه خریداری خواهد شد، یادآور شد: این یقین را می‌دهم با تصفیه‌ای که درحال حاضر انجام می‌شود، آرسنیک را به صفر رساندیم و آب شرب همدان آرسنیک ندارد.

وی با اشاره به اینکه با تصفیه آرسنیک موجود در آب از بین می‌رود، درباره مشکلات طعم و بوی آب شهر همدان توضیح داد: شبکه آب همدان قدیمی شده و با زون‌بندی‌های صورت‌گرفته، جریان آب تغییر کرده و وقتی خلاف جهت جریان آب با فشار بالا در شبکه جریان پیدا می‌کند، رسوبات وارد آب می‌شود که مردم فکر می‌کنند آب تالوار است، درحالی که این موضوع به‌زودی حل می‌شود.

 

شناسه خبر 76920