شناسه خبر:76919
1402/9/19 10:43:26
با هدف افزایش تاب‌آوری در برابر حوادث تروریستی؛

مانور ترکیبی دفاع از نیروگاه شهیدمفتح همدان برگزار شد

با هدف افزایش تاب‌آوری در برابر حوادث تروریستی، مانور ترکیبی دفاع از نیروگاه شهیدمفتح همدان برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، مانور ترکیبی دفاع از نیروگاه شهیدمفتح همدان با هدف افزایش تاب‌آوری در برابر حوادث تروریستی با حضور کارکنان حراست، ایمنی، بهداشت و بسیج نیروگاه و یگان‌های انتظامی، سپاه و نیروی هوایی برگزار شد.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح همدان در این رابطه گفت: هدف از برگزاری این مانور افزایش تاب‌آوری در زمان حملات تروریستی و همچنین مصونیت کامل در برابر حملات احتمالی است.

عبدالمجید دیناروند اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروگاه شهیدمفتح به‌عنوان یکی از مراکز حساس استان و همچنین تأمین‌کننده بخشی از نیاز شبکه سراسری برق کشور به‌شمار می‌آید، شناخت صحیح و دقیق تهدیدات احتمالی می‌تواند به بهبود شرایط دفاع همه‌جانبه از این مجموعه کمک کند.

وی افزود: این مانور با اهدافی همچون مقابله با حملات تروریستی زمینی، هوایی پهپادی و حمله سایبری از پیش تعیین‌شده صورت پذیرفت.

دیناروند ادامه داد: این مانور ضمن اجرای دو سناریو، با موفقیت انجام پذیرفت و در پایان نقاط ضعف و قوت مانور توسط ممیزین از پیش تعیین‌شده در جلسه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل نیروگاه شهیدمفتح در خاتمه تصریح کرد: مانور دفاع از مقر، تمهیداتی است که در زمان صلح صورت می‌گیرد و عمده‌ترین هدف آن، حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و مورد نیاز مردم است که باید با یک برنامه‌ریزی و طراحی در توسعه پایدار کشور نهادینه شود.

 

شناسه خبر 76919