شناسه خبر:76904
1402/9/19 09:36:13

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان همدان گفت: متولیان امر هرچه سریع‌تر برای بهبود کیفیت آب این شهر از طریق اختلاط آب تالوار با آب‌های دیگر و ارائه راهکارهای عملیاتی برنامه‌ریزی‌شده، اقدام کنند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، «حسن خانجانی‌موقر» با بیان اینکه متولیان امر هرچه سریع‌تر برای بهبود کیفیت آب این شهر از طریق اختلاط آب تالوار با آب‌های دیگر و ارائه راهکارهای عملیاتی برنامه‌ریزی‌شده اقدام کنند، افزود: با توجه به گزارش‌های نهادهای نظارتی و بازرسی‌ها، آب همدان ازنظر آرسنیک مشکلی ندارد، اما از جهت ارتقای کیفیت هم باید کاری انجام داد.دادستان همدان در راستای پیگیری وضعیت آب همدان با مدیران آب منطقه‌ای و آبفای استان تأکید کرد: آزادسازی حریم رودخانه عباس‌آباد در بخش‌های دیگر رودخانه هم سریع‌تر پیگیری و عملیاتی شود.

خانجانی‌موقر ادامه داد: بحران آبی چه بخواهیم و چه نخواهیم، منطقه را تهدید می‌کند؛ بنابراین باید با حفر چاه‌های غیر مجاز و برداشت‌های غیر مجاز، با جدیت برخورد کرد.

خانجانی‌موقر تصریح کرد: یکی از این راه‌ها، تسریع در اجرای احکام قضائی و پلمب چاه‌های غیر مجاز است و انتظار می‌رود متولیان امر در سطح استان به‌جد در این باره وارد فاز عملیاتی شوند.

شناسه خبر 76904