شناسه خبر:76861
1402/9/18 12:08:06

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: تعداد مصدومان حوادث جاده‌ای استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.5 درصد کاهش یافته که یکی از دلایل مهم آن اصلاح نقاط حادثه‌خیز بوده است.

مهرداد آهکی روز پنجشنبه ابراز کرد: براساس آمار اعلامی از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور، استان همدان با کاهش 7.5 درصدی کاهش مصدومین تصادفات جاده‌ای، رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان افزود: امسال 52 نقطه حادثه‌خیز مصوب در مسیرهای استان همدان شناسایی و تعیین شد که 30 نقطه آن تا پایان سال به‌طور کامل اصلاح و رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز 116 نقطه حادثه‌خیز در مسیرهای ارتباطی همدان شناسایی شده بود که با اقدامات ویژه عوامل راهداری تنها هفت نقطه از این 116 نقطه باقی مانده و سایر موارد اصلاح شدند.

آهکی تصریح کرد: حداقل الزامات ایمنی در تمامی نقاط حادثه‌خیز و دارای تصادف محورهای استان همدان انجام شده است که شامل نصب تابلو‌های فسفری، ایجاد شیار لرزاننده، خط‌کشی، نصب روشنایی مقطعی، خاکریزی و نصب حفاظ بتنی است.

استان همدان داری حدود پنج هزار و 400 کیلومتر جاده و 17 گردنه برف‌گیر به طول 245 کیلومتر است که گردنه اسدآباد ازجمله محورهای کوهستانی و سخت‌گذر استان در فصل زمستان محسوب می‌شود.

 

 

شناسه خبر 76861