شناسه خبر:76840
1402/9/16 12:25:36

سپهرغرب-گروه خبر:فرماندار همدان با اشاره به اقدامات خوب دولت در کشور و‌ سیاه‌نمایی دشمنان برای ایجاد ناامیدی، خطاب به دانشجویان گفت: بنده آمادگی دارم حتی با هزینه شخصی از پروژه‌های همدان بازدید کنید تا از نزدیک در جریان اتفاقات خوب قرار بگیرید.

مسلم مخفی ظهر روز گذشته به‌مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه این‌روزها شاهد اتفاقات دردناکی در غزه هستیم، اظهار کرد: این‌روزها در غزه اتفاقات وحشتناکی رخ می‌دهد و بیش از 15 هزار نفر در خون غلتیده‌اند که نیمی از آن‌ها کودکان هستند.
وی با بیان اینکه در طول تاریح کودک‌کشان زیادی را می‌شناسیم که رژیم صهیونیستی روی آن‌ها را سفید‌ کرده است، گفت: فرعون نیز کودکان زیادی را کشت، جنایت حرمله را نیز در عاشورا به یاد داریم، اما امروز کودک‌کشی چون رژیم صهیونیستی صحنه‌های زشتی را رقم زده است‌.
 
فرماندار همدان با بیان اینکه اوج سفاکی رژیم صهیونیستی در کودک‌کشی آنجا بود که دنیا هم علیه آن‌ها به اعتراض برخاست، افزود: دنیا متوجه ماهیت واقعی این رژیم غاصب شده که امیدواریم سریع‌تر شاهد نابودی این غده سرطانی باشیم.
 
وی با اشاره به انتظار جامعه از دانشگاه و دانشجو، خاطرنشان کرد: دانشگاه باید محل جوشش علم و آرمان‌خواهی باشد که این دو موضوع سبب قدرت دانشگاه می‌شود و کشور را به سمت سعادت می‌برد.
 
مخفی عنوان کرد: ما باید به سمتی برویم که دانشجو و استاد دانشگاه بتوانند تحلیل سیاسی درستی از وضعیت جامعه داشته باشند و دانشگاه نیز به‌عنوان محل رجوع مردم مورد توجه قرار گیرد.
 
* آب همدان کاملاً سالم است
 
وی درخصوص پرسش برخی دانشجویان در مورد آب و کیفیت آن بیان کرد: بیش از دو دهه است که آب شرب همدان دچار مشکل شده و تلاش‌ها برای آب‌رسانی انجام شد.
 
فرماندار همدان با بیان اینکه سال 83 و طی سفر مقام معظم رهبری به همدان آب‌رسانی از سد تالوار مصوب شد، گفت: البته آب‌رسانی از تالوار نیز طی چندین‌سال‌، پیشرفت خوبی نداشت.
 
وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم پروژه آب‌رسانی از سد تالوار در اولویت قرار گرفت، تصریح کرد: در روزهای بحران آب روند آب‌رسانی از سد به‌عنوان یک ابرپروژه به طول 150 کیلومتر، در یک اقدام جهادی سرعت گرفت.
 
مخفی با بیان اینکه کار باید از مناطق صعب‌العبور انجام می‌شد و با تلاش شبانه‌روزی با اعتبار بیش از یک‌هزار و 500 میلیارد تومان محقق شد، اذعان کرد: شهر همدان دو هزار لیتر در ثانیه آب مصرف می‌کند که یک‌هزار و 600 لیتر آب از تالوار بوده و مابقی از چاه‌ها تأمین می‌شود.
 
وی تصریح کرد: اطمینان خاطر می‌دهیم که آب همدان کاملاً سالم است؛ البته مزه آب همچون آب الوند نیست، اما مشکلی ندارد.
 
* بیمارستان اکباتان تا پایان سال افتتاح می‌شود
 
فرماندار همدان در پاسخ به سؤال دیگری که در مورد وضعیت بهداشت و درمان و تراکم بیمارستان بعثت بود، عنوان کرد: در بیمارستان بعثت تراکم جمعیت داریم، اما تا سال آینده بیمارستان اکباتان افتتاح می‌شود که بیش از یک‌هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
 
وی ضمن تأکید بر اینکه خبرهای خوشی از اقدامات دولت در همدان و کشور وجود دارد که فرصت بیان همه آن‌ها نیست، افزود: سیاه‌نمایی درخصوص وضعیت کشور و خدمات دولت کار دشمنان است و نباید به آن‌ها اهمیتی داد.
 
مخفی تصریح کرد: بنده آمادگی دارم حتی با هزینه شخصی از پروژه‌های همدان بازدید کنید تا همه از نزدیک در جریان اجرای پروژه‌های درحال انجام قرار بگیرند.
 
* جریان‌شناسی و روشنگری وظیفه دانشجویان است
 
رئیس دانشگاه پیام نور نیز با بیان اینکه فلسفه روز دانشجو به 16 آذرماه سال 1332 برمی‌گردد، اظهار کرد: در آن سال قرار بود نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا به منظور برقراری روابط بین ایران و انگلیس که در زمان دکتر مصدق قطع شده بود، به ایران سفر کند که دانشجویان برای ممانعت از این سفر قیام کردند و در جریان آن سه نفر از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران شهید شدند.
 
علی‌حسین محمدظاهری با بیان اینکه تا آن روز در بین دانشجویان جریان‌شناسی وجود نداشت، گفت: امروز وظیفه دانشجویان در جبهه و خط مقدم مقابله با دشمن، توجه به جریان‌شناسی سیاسی و روشنگری است.
 
وی با اشاره به اینکه طی چندسال گذشته مقام معظم رهبری از جنگ دشمن به‌عنوان ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی یاد کردند، افرود: امروز در دنیا و داخل کشور جریان‌های زیادی از سوی دشمن ایجاد می‌شود که این موضوع وظیفه دانشجویان را در مواجهه با آن سنگین می‌کند.
 

شناسه خبر 76840