شناسه خبر:76778
1402/9/15 11:36:42

استاندار مرکزی بر ضرورت نظام‌مند کردن مسائل برای باز کردن گره‌های جامعه تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی و پژوهشی و دانشگاهی در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند و باید به درستی به وظایف خود عمل کنند.

فرزاد مخلص‌الائمه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان مرکزی اظهار کرد: جامعه علمی آینده ساز است و باید نگاه جامعه علمی کشور به سوی آینده باشد.

وی تصریح کرد: تمام نگاه دانشگاه‌ها متمرکز بر نگاه به سوی آینده باشد تا بتوانیم قله‌های پیشرفت را طی کنیم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه گره و چاره بسیاری از مسائل در نگاه به آینده است، بیان داشت: گذشتگان با نگاه به آینده بسیاری از امور امروز را حل و فصل کردند و این جامعه فعلی است که باید نگاه به فرداها داشته باشد تا بسیاری از گره‌ها را باز کرده و کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه استان مرکزی میزبان 60 دانشگاه و 64 هزار دانشجو است، بیان کرد: دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه اراک همواره منشا خدمات و برکات ارزشمندی برای کشور هستند و بسیار خوشحالیم که دانشگاه اراک کمک بزرگی به تقویت نگاه به آینده جوانان کرده است.

وی وزن گذشته، فشار حال و کشش آینده را سه اصل حرکت به سمت پیشرفت دانست و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی به دلیل مسائل انباشته در سطح جامعه، درخواست‌های متعدد مردم و گره‌های قدیمی متعدد اغلب توانشان را صرف دو ضلع اول می‌کنند، در حالی که نباید از کشش آینده غافل شد.

استاندار مرکزی بر ضرورت نظام‌مند کردن مسائل برای باز کردن گره‌های جامعه تاکید و اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و پژوهشی و دانشگاهی در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند و باید به درستی به وظایف خود عمل کنند.

مخلص‌الائمه افزود: فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب باید پرشتاب و با ابزار پژوهش و استفاده از ظرفیت‌های علمی پر شود.

راه رسیدن به پیشرفت جز از مسیر پژوهش نیست

مجتبی ذوالفقاری، رئیس دانشگاه اراک نیز از حمایت پژوهش و پژوهشگر در دانشگاه اراک خبر داد و گفت: هیچ ‌کاری بدون پژوهش مثمرثمر و با ارزش نخواهد بود.

وی افزود: اگر می‌خواهیم به پیشرفت برسیم، راه رسیدن به پیشرفت جز از مسیر پژوهش نیست با پژوهش است که می‌توان در حوزه اقتصاد به پیشرفت رسید.

رئیس دانشگاه اراک در ادامه با اشاره به شکل گیری ستاد هفته پژوهش در استان از 9 آبان بیان کرد: 15 کمیته علمی و اجرایی برای برگزاری و داوری مستندات و پرونده‌های تشکیل و کارگروه‌های علوم پایه و علوم ورزشی با دبیری دانشگاه اراک، علوم پزشکی با دبیری دانشگاه علوم پزشکی، علوم انسانی و هنر با دبیری دانشگاه آزاد و پیام نور، کشاورزی و منابع طبیعی با دبیری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، فنی و مهندسی با دبیری دانشگاه صنعتی اراک، شرکت‌های دانش بنیان با دبیری پارک علم و فناوری و واحدهای تحقیق و توسعه برتر با اداره کل صمت شکل گرفت.

وی همچنین کمیته پژوهشگران آزاد با دبیری دانشگاه فنی و حرفه‌ای، شرکت‌های فعال در حوزه ارتباط دانشگاه و صنعت با دبیری دانشگاه اراک، دانشجویان برتر با دبیری جهاد دانشگاهی، کارشناسان برتر دستگاه‌های اجرایی با دبیری دانشگاه جامع علمی و کاربردی، دانش‌آموزان و معلمان با دبیری آموزش و پرورش، مجلات برتر با دبیری دانشگاه تفرش و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با پارک علم و فناوری تشکیل شد.

 

شناسه خبر 76778