شناسه خبر:76771
1402/9/15 09:28:09

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از ارائه خدمات به 900 مادر باردار و شیرده تحت حمایت امداد خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده با اشاره به اجرای برنامه رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده، اظهار کرد: 900 مادر باردار و شیرده در سطح استان زیر پوشش برنامه حمایت غذایی کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: این خانواده‌ها جزء پنج دهک نخست قرار دارند که در این طرح از آن‌ها حمایت می‌شود و برنامه‌ بلندمدتی برای رفع سوء تغذیه زنان باردار و مادران شیرده در معرض خطر سوء تغذیه، تدوین شده است.

شیخی‌زاده بیان کرد: به‌ازای هر نفر ماهیانه مبلغ 350 هزار تومان در بن‌کارت مادران شارژ می‌شود که از ابتدای سال جاری تاکنون بن‌کارت 900 نفر از مادران باردار و شیرده مشمول و نیازمند دریافت خدمات بهبود تغذیه‌ای در استان همدان با اعتباری بیش از دو میلیارد و 520 میلیون تومان، شارژ شده است.

وی بیان کرد: شناسایی مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه توسط مراکز بهداشت و درمان صورت می‌گیرد و شارژ بن‌کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده‌ها، ازجمله وظایف کمیته امداد در این طرح است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز از واگذاری 160 فقره انشعاب رایگان در هشت‌ماهه نخست به مددجویان استان خبر داد.

مهدی جعفری با بیان اینکه براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مددجویان کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های انشعابات معاف هستند، اظهار کرد: انشعاب رایگان آب، برق، گاز، فاضلاب، پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری به مددجویان ارائه می‌شود.

جعفری با اشاره به همکاری سازمان‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها، افزود: 70 فقره از انشعابات واگذارشده به مددجویان مربوط به برق، 53 فقره آب، 23 فقره گاز، 11 فقره پروانه ساختمان و سه فقره عوارض شهرداری بوده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با بیان اینکه معافیت از پرداخت هزینه انشعاب و بهره‌مندی از این امتیازات شامل تمام مددجویان شهری و روستایی کمیته امداد می‌شود، ابراز کرد: اکثر این انشعابات به مددجویان ساکن در روستاها و مناطق محروم واگذارشده است و کمیته امداد با ارائه خدمات مختلف به مددجویان و نیازمندان به دنبال محرومیت‌زدایی، بهره‌مندی خانوارهای محروم از امکانات مختلف و درنهایت توانمندی مددجویان و اقشار محروم است.

جعفری ضمن تشکر از زحمات و فعالیت‌های شرکت‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز و شهرداری‌ها در واگذاری انشعابات رایگان به مددجویان کمیته امداد، این اقدام ارزنده را عاملی در جهت عدالت‌محوری و حمایت از اقشار ضعیف جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد: با همدلی و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها، ضمن کاهش آلام و مشکلات افراد مددجوی سازمان‌های حمایتی، شاهد به حداقل رسیدن تعداد این خانواده‌ها باشیم.

شناسه خبر 76771