شناسه خبر:76738
1402/9/14 11:14:31
استاد گروه ژانر وحشت نخستین اردوی کشوری فیلم‌نامه‌نویسی:

توان هنرجویان اردوی فیلم‌نامه نویسی فراتر از انتظار اولیه است

استاد گروه ژانر وحشت نخستین اردوی کشوری فیلم‌نامه‌نویسی با بیان اینکه توان هنرجویان اردوی فیلم‌نامه نویسی فراتر از انتظار اولیه است، بیان کرد: از وجوه جذاب این اردو، می‌توان به ظرفیت بالای هنرجویان، تجربه‌‌ کار گروهی فشرده در ایده‌پردازی و توسعه طرح‌ها اشاره کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، سیامک سلیمانی با اشاره اینکه اردوی فیلم‌نامه‌نویسی به‌صورت گروهی برگزار می‌شود، گفت: توان هنرجویان اردوی فیلم‌نامه نویسی فراتر از انتظار اولیه است؛ این اردو فرصتی‌ است که فیلم‌نامه‌نویسان فرآیند خلاقه نویسندگی را به شکل تیمی تجربه کنند و واقعیت این‌ بوده که کمتر هنری به اندازه سینما متکی به کار گروهی است.

سلیمانی در ادامه تصریح کرد: ژانر در سینمای کوتاه باعث ایجاد تنوع در موضوع، فرم و ساختار می‌شود. همچنین کار با الگوهای ژنریک، امکان تجربه‌گرایی در دستور زبان سینما، نوآوری‌های روایی و گسترش توان تکنیکی فیلم‌سازان را فراهم می‌کند.

استاد گروه ژانر وحشت نخستین اردوی کشوری فیلم‌نامه‌نویسی تأکید کرد: در ژانر وحشت امکان تجربه‌گرایی و استفاده از کهن‌الگوها بالا بوده؛ به‌علاوه برای ما چالش دیگری نیز مطرح است، اینکه چطور می‌شود از سطح اولیه تأثیر که صرفاً ترساندن است، فراتر رفت و فیلم را به یک تجربه ماندگار ذهنی و روانی تبدیل کرد.

سلیمانی در پایان افزود: با توجه به برگزاری اردوهای اخیر، انجمن سینمای جوانان استان همدان، یکی از فعال‌ترین دفاتر در کشور محسوب می‌شود. همدان در شرایطی دشوار و با وجود کمبود منابع حمایتی، با مدیریت و برنامه‌ریزی‌ مناسب، توانسته است با همه سختی‌ها و چالش‌ها، فرصتی طلایی و به‌یادماندنی برای هنرجویان انجمن در سراسر کشور فراهم کند.

 

شناسه خبر 76738