شناسه خبر:76542
1402/9/9 10:55:59

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک گفت: گزارش تفریغ بودجه سال 1401 شهرداری اراک به تصویب شورا رسید.

عباس خسروانی اظهار کرد: طبق ماده 12 قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور، شهرداری‌ها می‌بایست گزارش تفریغ بودجه سالانه خود را تا پایان شهریور ماه سال بعد به همراه صورت‌های مالی رسیدگی شده توسط حسابرس منتخب شورای اسلامی شهر وفق بند 2-5 دستورالعمل تهیه و تنظیم بودجه، ابلاغی از سوی وزارت کشور تهیه و به شورای اسلامی شهر جهت بررسی و تصویب ارسال کنند که شهرداری اراک تیرماه امسال گزارش تفریغ بودجه سال 1401 را به شورای شهر ارسال کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه درآمدها با توجه به آخرین متمم بودجه مصوب شهرداری اراک در سال 1401 با رقم 2 هزار و 600 میلیارد تومان، تفریغ بودجه ارسالی نشان داد که ضمن تحقق کامل درآمد پیش بینی شده با افزایش درآمد 128 میلیارد تومانی مواجه بودیم، عمده این اضافه درآمدها مربوط به جرائم کمیسیون ماده 100 و عوارض ارزش افزوده است، عمده این اضافه درآمدها مربوط به جرائم کمیسیون ماده 100 و عوارض ارزش افزوده می‌باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک گفت: در بودجه سال 1401 با کسری وصولی در برخی ردیف‌ها مواجه بودیم که مهم‌ترین آنها مربوط به عوارض مازاد بر تراکم،کمک‌های بلاعوض دولت، فروش اموال غیرمنقول و تسهیلات دریافتی می‌باشد.

خسروانی بیان کرد: در قسمت هزینه‌های جاری، شهرداری اراک اعتباری بالغ بر 691 میلیارد تومان در متمم بودجه داشت که از این میزان، مبلغی بالغ بر 612 میلیارد تومان را هزینه و در حدود 80 میلیارد تومان کسری هزینه داشته که به نوعی مدیریت هزینه‌های جاری صورت گرفته است.

وی افزود: در حوزه هزینه‌های تملک دارایی‌های سرمایه، از رقم 1862 میلیارد تومان مصوب در متمم بودجه به میزان یک هزار و 78 میلیارد تومان معادل 58 درصد هزینه ثبت کرده‌اند و اعتباری به میزان 783 میلیارد تومان کسری هزینه در ردیف‌های اعتباری مربوط به این حوزه داشته‌اند که عمده دلیل آن زمان بر شدن برآورد ریالی پروژه‌ها و فرایند برگزاری مناقصه و عقد قرارداد بوده است که در سال جاری تا حد زیادی جبران شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: در مجموع شهرداری اراک به میزان مبلغ یک هزار و 720 میلیارد تومان هزینه ثبت و بیش از 650 میلیارد تومان مازاد درآمد ثبت کرده است که در بودجه سال جاری به مصرف پروژه‌های عمرانی خواهد رسید.

 

شناسه خبر 76542