شناسه خبر:76511
1402/9/8 12:40:47

مدیر مرز پرویزخان عراق گفت: این گذرگاه از مرزهای مهم و با امنیت بسیار بالای اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران بوده که توسعه همکاری‌ها و مراودات در این مرز برای 2 طرف اهمیت زیادی دارد.

عباس اسماعیل علی روز دوشنبه در دیدار با مدیر مرز پرویزخان عراق در محل ساختمان تجاری گمرک پرویزخان، افزود: مردم اقلیم کردستان با شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه پیوندها و قرابت‌های دینی، قومی و سببی دیرینه ای دارند و از گذشته‌های دور با هم در تعامل بودند.

این مسئول عراقی اظهار کرد: امید است همه ما با مسوولیت‌هایی که داریم، برای برطرف کردن مشکلات مرز تلاش کنیم.

سرپرست اداره کل گمرک پرویزخان نیز توسعه مناسبات تجاری و افزایش مراودات مرزی جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق را مرهون همکاری و تعامل هر چه بیشتر 2 طرف دانست.

رضا قربانی افزود: این گذرگاه از مرزهای مهم جمهوری اسلامی ایران با عراق است و تلاش می‌کنیم با تعامل و همکاری بیشتر شاهد افزایش رونق بیش از پیش و گسترش مراودات مرزی و بازرگانی و تجاری در این مرز باشیم.

وی گفت: با هر گونه بی‌نظمی توسط سودجویان که مناسبات 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق را تحت تاثیر قرار دهد مطابق قانون رفتار می‌کنیم و متخلفان برای برخورد قاطع به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

بررسی روند مبادلات تجاری، تخلیه و بارگیری کالا، قاچاق سوخت از مهم‌ترین مباحثی بود که در این دیدار درخصوص آن بحث و گفت و گو شد.

 

 

شناسه خبر 76511