شناسه خبر:76507
1402/9/8 12:35:37
فرمانده لشکر 81 زرهی کرمانشاه:

مشکلات تردد عشایر در مرزها را حل می‌کنیم

فرمانده لشکر 81 زرهی کرمانشاهی با بیان اینکه عشایر در کنار نیروهای امنیتی در تامین امنیت مرزها دخیل هستند و حضور آنها در نقطه صفر مرزی، کمک بزرگی به یگان‌های امنیتی مستقر در مرز به خصوص نیروهای ارتش است، گفت: مشکلات عشایر مستقر در مرزهای استان از جمله تردد آنها را برطرف می‌کنیم.

امیر «جلال صالحی» روز دوشنبه در حاشیه جلسه با بزرگان عشایر به همراه سرپرست فرمانداری قصرشیرین و امیر «جعفر رشنو» فرمانده تیپ 181 زرهی با بیان اینکه امام (ره) می‌فرمایند عشایر ذخایر انقلابند، افزود: مشکلاتی در خصوص تردد عشایر وجود داشت که امروز در جلسه ای که با بزرگان عشایر داشتیم این مسایل مطرح و قرار شد عشایر مانند گذشته کمک حال نیروها باشند و ما هم در این راستا آنها را در امر تردد و سهولت در رفت و آمد کمک کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: با فرماندهان 81 و 181 زرهی ارتش و سران عشایر مشکلات آنها در خصوص تردد و توجه به مسائل امنیتی مطرح شد.

«محمد نجفی» با بیان اینکه یک سری قوانین و مقررات هست که باید رعایت شود، افزود: عشایر با توجه به سکونت چند دهه گذشته در منطقه مشکلاتی در راستای تردد داشتند که امروز این مشکلات مطرح و حل شد و قول مساعد دادند تا با نیروهای ارتش نیز در رابطه با هرگونه تردد غیر مجاز و یا تحرک در منطقه و یا عدم اجازه تردد غیرمجاز احشام با ارتش همکاری کنند.

وی اظهار کرد: همچنین قرار شد تا ارتش در خصوص تردد عشایر و سهولت در رفت و آمد و اسکان آنها که تا 15 آذر ادامه دارد همکاری لازم را داشته باشند.

نجفی ادامه داد: همچنین قرار شد پس از اسکان عشایر ارتش جلسه ای با کل مسئولان عشایر و سران ایلات داشته باشیم و نقطه نظرات و مشکلات آن‌ها نیز مطرح شود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: عشایر از 100 سال اخیر در منطقه قصرشیرین و خسروی و سومار سکونت دارند و مشکلی نداشته اند و در تامین امنیت مرزها نیز دخیل بوده اند و قشری مولد هستند و نظام نیز در موضوعات مختلف از آن‌ها حمایت کرده و آن‌ها نیز در امر تولید گوشت و فرآورده‌های لبنی سهم بسزایی دارند از این رو باید در امر رفاهی تردد و اسکان عشایر کمک کنیم.

نجفی ادامه داد: با هماهنگی امور عشایری در موضوعات امنیتی و تردد نیز ارتش قول مساعدت با عشایر را همانند گذشته تا کنون دادند و ما نیز به عنوان امور دولتی هرچه در توان داریم برای خدمت به عشایر انجام می‌دهیم.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اعلام اینکه 890 خانوار عشایری با جمعیت چهار هزار و 450 نفر در مناطق قشلاق شهرستان سکونت دارند، گفت: عشایر به عنوان قشری مولد، مرزدار و وفادار به نظام نقشی مهم در زنجیره تامین غذایی و امنیت ایفا می‌کنند و در همه عرصه‌های انقلاب پای کار بوده و هستند.

وی افزود: عشایر مستقر در قصرشیرین از ایل کرند، سنجابی، کلهر، زوله، گوران و قلخانی هستند که در مجموع سالیانه یک هزار و 172 تن گوشت، 321 تن پشم و 341 تن شیر و عشایر سرپل ذهاب نیز 2 هزار و 615 تن گوشت، 341 تن شیر و 321 تن الیاف تولید می‌کنند.

او گفت: عشایر با کمترین توقع بیشترین خدمات را ارایه می‌کنند و از این رو وظیفه همه ما است که در راستای رفع مشکلات و مسایل این قشر مولد و ارایه خدمات مورد نیاز آن‌ها با یک برنامه ریزی دقیق در ابعاد مختلف تلاش کنیم.

 

شناسه خبر 76507