شناسه خبر:76468
1402/9/7 12:34:57

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیت دانشگاه آزاد در افزایش تعداد مدارس سما تا 10 برابر خبر داد.

محمد قربانی گلشن‌آباد صبح روز گذشته در آیین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه این دانشگاه باید سهم و نقش خود را در حوزه کشاورزی و صنایع‌ دستی ایفا کند، ادامه داد: ما از همدان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن صحبت می‌کنیم و دانشگاه باید در خدمت این فرهنگ و تمدن باشد.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد معادن مرتبط با مصالح ساختمانی در همدان و لرستان است، گفت: عمدتاً در این حوزه خام‌فروشی معادن را شاهد هستیم که دانشگاه باید نقش علمی خود را در ایجاد زمینه برای جلوگیری از این امر ایفا کند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز نقش مهمی دارد، عنوان کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه کمی و کیفی مدارس «سما» ظرفیت دارد و 10 برابر می‌توان آن را افزایش داد.

قربانی گلشن‌آباد با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های دانشگاه آزاد پای کار بیاید، افزود: در حوزه آموزش‌وپرورش مشکلات جدی کمبود معلم و مدرسه وجود دارد که باید به کمک آن آمد.

* سال آینده 300 هزار نیروی آموزش‌وپرورش بازنشسته می‌شوند

قربانی گلشن‌آباد با اشاره به اینکه خردادماه سال آینده 300 هزار نیروی آموزش‌وپرورش بازنشسته می‌شوند و جایگزینی هم برای آن‌ها نیست که باید فکری برای این مهم کرد، گفت: دانشگاه آزاد باید پای کار بیاید و مشکلات کشور را به قدر سهم خود حل کند.

وی با اشاره به اینکه تقریباً سه سال پیش 270 واحد دانشگاه آزاد در کشور ورشکست شده بود که امسال به بیش از 30 واحد رسیده است، خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین‌بار بعد از پنج سال تراز دانشگاه آزاد مثبت شد و دلیل آن هم افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای بوده است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تمام تمرکز ما روی درآمدهای غیر شهریه‌ای است، گفت: با توجه به پای کار بودن مدیران همدان امیدواریم در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی هم اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به وقایع غزه و پیروزی مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیست، عنوان کرد: نتانیاهو نامه‌ای به یهودیان جهان نوشته و در آن مشکلات درونی رژیم صهیونیستی را مطرح کرده و جالب آنکه گفته اگر این مسیر را ادامه دهیم، هفت سال دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

قربانی گلشن‌آباد با بیان اینکه حماس در درون نوار غزه 500 کیلومتر تونل‌ زمینی کنده که اگر از سطح زمین حساب کنیم برخی تا 60 متر عمق می‌رود و اساساً قابل کشف و شناسایی نیست، اضافه کرد: شهیدسلیمانی عنوان کرده بود چطور این فضای کوچک تحت کنترل شدیدترین مباحث امنیتی بوده، اما حماس متوقف نشده است؟

 

شناسه خبر 76468