شناسه خبر:76427
1402/9/6 12:49:58

باند دوم محور بیجار به دیواندره با حضور استاندار کردستان افتتاح شد.

فرماندار بیجار صبح امروز در افتتاحیه باند دوم بیجار به دیواندره گفت: عملیات‌ اجرایی پروژه باند دوم بیجار به دیواندره از سال 1389 آغاز شد و با توجه به طول 54 کیلومتری محور بیجار به دیواندره، تا پایان نیمه‌ نخست سال گذشته 35درصد پیشرفت‌ فیزیکی داشت.

محمدحسین محبیان افزود: برای کل این پروژه یک هزار و 400میلیارد‌ ریال در قالب سه قطعه هزینه شده است که ارزش نهایی روز این پروژه بیش از پنج هزار میلیارد ریال است.

وی با اعلام پیشرفت 35 درصدی کل پروژه، افزود: در اجرای این پروژه بیش از 350 هزار مترمکعب خاک‌برداری و حدود 37 هزار تن آسفالت شده است.

استاندار کردستان هم اظهار کرد: زیرساخت‌های کردستان نیازمند اعتبارات ویژه است.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: شهرستان بیجار در دو بخش وسعت و جمعیت دارای تناقض است، بودجه این دیار براساس جمعیت مصوب است که با توجه به وسعت زیاد منطقه و راه‌های ارتباطی شهری و روستایی، پاسخگو نیست.

وی گفت: وسعت جغرافیایی شهرستان بیجار بیش از یک ششم کردستان است اما آمار منفی رشد جمعیتی که شاخص برنامه و بودجه است، متناسب نیست و از نظر راه هم بیجار بیش از سه برابر میانگین استان برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بیجار در مرکز کریدور اصلی غرب به شمار می‌رود، ادامه داد: بیجار محور اصلی و پرتردد حمل‌و‌نقل جاده‌ای به سمت استان‌های پرجمعیت زنجان، همدان و آذربایجان غربی است.

 

 

شناسه خبر 76427