شناسه خبر:76332
1402/9/5 10:20:24

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی از برگزاری مانور‌های مشترک پدافند غیر عامل در سطح استان و مانور امدادی کانون‌های طلاب برای نخستین‌بار در استان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی هلال‌احمر استان مرکزی، علیرضا شهرجردی در نشست دبیران و فعالین کانون‌های جوانان هلال‌احمر استان مرکزی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، گفت: از آنجاکه جوانان نقش‌آفرینان اصلی جامعه هستند، نباید از تأثیر آنان بر فعالیت‌های خیرخواهانه و دوستانه هلال‌احمر غافل شد.وی افزود: در طرح نوروزی 1402 شاهد درخشش خوب جوانان بشردوست در ارائه خدمات خیرخواهانه در استان بودیم که این مشارکت توانست دستیابی به رتبه پنج کشوری در این بخش را از آنِ شهرستان آشتیان کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی خاطرنشان کرد: جوانان هلال‌احمری در استان مرکزی در زمینه اجرای مانورهای متعدد در حوزه‌های مختلف نیز بسیار فعال بوده و با برگزاری مانور‌ در مناطق کمتربرخوردار، توان و آمادگی خود را محک زدند.

وی ادامه داد: در بحث مربوط به اجرای طرح قدم به قدم (خادمان حرم رضوی ) نیز جوانان استان عملکرد مطلوبی را طی ایام شهادت امام رضا (ع) در قالب خدمت ویلچررانی از خود نشان دادند.

شهرجردی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سایر اقدامات و برنامه‌های هلال‌احمر استان مرکزی در حوزه‌های امداد و نجات، داوطلبان، آموزش و بهداشت و درمان، گفت: امدادرسانی در حادثه نقره کمر و حوادث کوهستان، مانورهای تخصصی تیم‌های عملیاتی در سطح استان، اختصاص بالگرد امدادی، افتتاح مجمع خیرین، برگزاری کاروان نذر آب و نذر سلامت با بهره‌گیری از پزشکان متخصص در مناطق کم‌برخوردار استان، جذب کمک‌هزینه‌های درمانی و مددجویی، کاروان پزشکی‌درمانی اربعین حسینی در کربلای معلا و برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه تیم‌های امدادی و تربیت مربیان، از اهم اقدامات و برنامه‌ها در جمعیت استان بوده است.

معاون امور جوانان هلال‌احمر استان مرکزی نیز به برگزاری مراسم تجلیل زوجین جوان، اردوهای تفریحی برون‌استانی ویژه اعضای کانون‌های طلاب و جوانان و دانش‌آموزی، برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیت بیش از 210 مربی پایه در استان، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی درخصوص تیم‌های سحر و یاس و در قالب آموزش تیم‌های دادرس مدارس اشاره کرد.

مهدی حسینی ادامه داد: درواقع تمامی این فعالیت‌ها زمینه‌ساز اتفاقات مؤثر در جذب و توانمندسازی اعضای جوانان استان خواهد بود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی تصریح کرد: پویش درخت‌کاری، ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به بیش از 20 هزار مسافر نوروزی، انعقاد بیش از 10 تفاهم‌نامه با ارگان‌ها درخصوص حمایت از برنامه‌های جوانان و اجرای طرح ارمغان مهر، از دیگر اقدامات مؤثر در این حوزه بوده است.

حسینی در پایان این نشست پیشنهاداتی را درخصوص ارتقای عملکرد در حوزه جوانان مطرح و اظهار کرد: اختصاص وام ازدواج به جوانان فعال، امریه سربازی مختص حوزه جوانان، تأمین زودتر از موعد بودجه طرح نوروزی، بودجه نشریات در کانون‌های دانشجویی، تأمین بودجه تجهیز اتاق آماده تیم‌های سحر و اختصاص دستورالعمل برگزاری مسابقات ورزشی و میزبانی مسابقات کشوری در استان مرکزی، ازجمله مواردی است که می‌توان با تحقق آن‌ها انگیزه بیشتری برای افزایش مشارکت جوانان ایجاد کرد.

شناسه خبر 76332