شناسه خبر:76312
1402/9/4 12:51:13

استاندار کردستان از کاهش 28 درصدی جانباختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در کردستان خبر داد و ارتقای جایگاه استان از رتبه 28 کشوری در زمینه تصادفات جاده‌ای در 6 ماهه اول امسال به رتبه اول کشوری به لحاظ مقایسه‌ای با دیگر استان‌ها را امیدوارکننده اعلام کرد.

"اسماعیل زارعی کوشا" در جلسه شورای ترافیک لازمه حل معضل ترافیک سنندج را هماهنگی میان دستگاه‌ها، نظارت بیشتر پلیس، مدیریت صحنه ترافیک، اعمال قوانین بازدارنده، ساماندهی تاکسی‌ها و طرح‌های ضرب الاجل با اصلاح هندسی اعلام کرد.

وی با اشاره به بهبود شرایط جاده‌ها در شاخص مرگ و میر ناشی از تصادفات در فاصله 2 سال اخیر تاکنون در استان به رغم افزایش تردد به واسطه اربعین و افزایش میزان سفرها بویژه در جاده مریوان افزود: در سال جاری خوشبختانه آمار تصادفات جاده‌ای و مرگ و میرهای ناشی از آن کاهش یافته است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته با وجود شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد، اما کردستان جزو استان‌هایی بود که بیشترین مرگ و میر جاده‌ای را داشت اما در ظرف یک سال و نیم به رغم افزایش چند برابری تردد ها، از رتبه28به رتبه اول دست پیدا کرده ایم.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه متاسفانه وضعیت محورهایی تردد در استان مناسب نیست و شرایط مطلوبی را ندارد، ادامه داد: کردستان نسبت به استان‌های دیگر کشور، جزو استان‌های کم برخوردار از لحاظ کیفیت جاده‌ها است.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه عمده جاده‌های استان و محورهای مواصلاتی از لحاظ کیفیت جزو راه‌های اصلی درجه دو با کیفیت پایین است، اما کارکرد ترانزیتی دارد.

استاندار کردستان با تاکید براینکه جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای ترافیک در شهرستان‌ها بایستی به صورت ماهانه برگزار شود، یادآور شد: حضور فیزیکی ماموران در ساعات پیک ترافیک در سنندج با خلاء احساس می‌شود و مدیریت آن ضعیف است.

زارعی کوشا با ذکر اینکه وضعیت ترافیک در استان بویژه در سنندج، دارای شرایط بسیار نامطلوبی است، اضافه کرد: جدا از ایجاد طرح روشنی برای مدیریت ترافیک و اقدامات بلند مدت، باید طرح‌های ضرب الاجل با اصلاح هندسی در معابر و خیابان‌ها این وضعیت را بهبود بخشید.

وی ساماندهی دستفروشان و وانت باراهای حامل میوه را با توجه به در نظرداشتن وضعیت معیشت این صنف الزامی بیان کرد و گفت: این وضعیت نباید به نماد عدم مدیریت در شهر تبدیل شود لذا برای ساماندهی آن تمهیداتی اندیشیده شود.

وی مدیریت راه‌ها و آمادگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای نگهداری و ایمنی راه‌ها با توجه به بارش‌ها در آستانه فصل سرما را ضروری بیان کرد و گفت: توسط راهداری برای ورود به فصل سرد سال اقدامات لازم انجام شود.

 

شناسه خبر 76312