شناسه خبر:76293
1402/9/4 12:09:26

رئیس ناحیه ملایر ابراز کرد: مانور واکنش در شرایط اضطراری، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان در شرایط بد آب‌وهوایی در محل انبار نفت نوشیجان ناحیه ملایر با موفقیت انجام شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، عباس حیدری گفت: این مانور 30 آبان‌ماه 1402 و در دومین روز از هفته گرامیداشت بسیج و با هدف کلی ارزیابی وضعیت موجود و حفظ آمادگی عمومی کارکنان واحدهای عملیاتی و کارکنان واحد بهداشت ایمنی و محیط‌زیست برای مقابله در زمان بروز حوادث غیر مترقبه اجرا شد.

وی حفظ پایداری، کاهش آسیب‌پذیری، آزمایش تجهیزات و ادوات آتش‌نشانی، آمادگی سازمان‌های برون‌سازمانی و دستیابی به نقاط ضعف و کمبودها را ازجمله دیگر اهداف این رزمایش خواند.

بر پایه این گزارش، رئیس hse ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست منطقه همدان با بیان اینکه یکی از روش‌های مؤثر در برخورد با حوادث، مشابه‌سازی اتفاقات احتمالی و تمرین مقابله با آن است، افزود: هرچه این فرضیه‌ها به واقعیت نزدیک‌تر باشد، سبب ایجاد آمادگی بالاتری در زمان بروز حادثه‌های واقعی خواهد شد.

حمیدرضا کریمی برگزاری رزمایش‌های این‌چنینی که با همکاری‌ دیگر سازمان‌ها انجام می‌شود را موجب شناخت کامل از تجهیزات و شیوه عملکرد یکدیگر و به تبع هماهنگی بیشتر بین آن‌ها در زمان بروز بحران دانست.

وی عنوان کرد: مانور در دو مرحله اطفای حریق فرضی نفتکش دچار آتش‌سوزی در محوطه پارکینگ نفتکش‌ها و همچنین نجات مصدوم فرضی انجام شد.

کریمی با بیان اینکه در پایان ضمن قدردانی از عاملان برگزاری مانور در جلسه ارزیابی نقاط ضعف و قوت مانور بررسی شد، اضافه کرد: ما به دنبال سنجش میزان هماهنگی و همکاری نیروهای شاغل در تأسیسات و عملیات انبار نفت نوشیجان با نیروهای اعزامی از سازمان آتش‌نشانی شهر، اورژانس و هلال‌احمر در زمان بروز بحران و شرایط اضطراری و رفع نواقص احتمالی بودیم که این مهم محقق شد.

این گزارش می‌افزاید: در مانور پدافند غیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، میهمانانی از فرمانداری ویژه شهر ملایر، فرماندهی نیروی انتظامی و نمایندگان بهداشت، ایمنی و محیطی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان‌های امدادی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ها، اورژانس، جمعیت هلال‌احمر و غیره حضور داشتند.

 

شناسه خبر 76293