شناسه خبر:76110
1402/8/29 13:44:42

سپهرغرب -گروه تیک: یک فعال رسانه‌ای گفت: فیلم کوتاه عباس ساخته حسین ترک جوش گاهی، مخاطب را در یک بازه زمانی کوتاه با یک اسطوره ایرانی آشنا می‌کند و به فکر فرو می‌برد.

فیلم کوتاه عباس به کارگردانی حسین ترک جوش به بخشی از زندگی شهید عباس بابایی می‌پردازد که حتی در سریال شوق پرواز هم به آن پرداخته نشده بود. این فیلم بخشی از کودکی عباس بابایی و نقشه‌ای که او برای کمک به پدر مدرسه می‌کشد را روایت می‌کند.

 

جعفر پاکزاد فعال رسانه‌ای گفت: کارگردان فیلم را به صورتی ساخته است که مخاطب سفری بین دهه 40 و دهه 60 تهران دارد. دهه 40 و نقشه جالب شهید عباس بابایی برای کمک به بابای مدرسه و دهه 60 زمان شهادت او و همسر پدر مدرسه که گویا پسرش را از دست داده روند فیلم را جذاب کرده است.

 

وی ادامه داد: نقاط قوت خوبی در فیلم کوتاه عباس دیده می‌شود، انتخاب لوکیشن، انتخاب بازیگران، بازسازی دهه 40 و 60 ایران و شهری مثل تهران، نگاهی به بخشی از زندگی شهید که شاید کم‌تر به آن پرداخته شده است و... باعث بهتر شدن کار شده است. همچنین انتخاب رنگ مناسب در فیلم باعث درگیر شدن بیشتر مخاطب می‌شود.

 

پاکزاد افزود: در فیلم کوتاه عباس کارگردان بازی بازیگران در دهه 40 و دوران کودکی شهید عباس بابایی را به صورت سیاه وسفید به تصویر کشیده است. این دهه، دهه‌ای از ایران است که با تغییر و تحولات سیاسی آن دوره خاکستری و سیاه و سفید بود؛ اما دهه شصت و پس از پیروی انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی با اینکه ایران در برهه‌ای سخت قرار داشت، زندگی همه اقشار مردم رنگ خاصی داشت.

 

وی افزود: هرچند در بخشی از صحنه‌ها کارگردان می‌توانست برخی از المان‌های شهری امروزه را نیز مخفی کند تا مخاطب بیشتر با صحنه، شخصیت‌‌ها و فضای حزن آلود کوچه محل زندگی شهید ارتباط بگیرد اما به طور کلی کار خوب بود. در پایان من معتقد هستم فیلم کوتاه عباس را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد که شهید عباس بابایی در کودکی خود و در دوران تحصیلاتش شگفت انگیز بوده است.

 

شناسه خبر 76110