شناسه خبر:75985
1402/8/27 09:56:05

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان همدان با اشاره به افزایش تصادفات درون‌شهری منجر به فوت در استان، گفت: دستگاه‌ها مکلف به شناسایی نقاط حادثه‌خیز و ارائه راهکار برای رفع خطر آن‌ها هستند.

حسن خانجانی‌موقر در کارگروه حقوق عامه با محوریت ارتقای ایمنی و شناسایی نقاط حادثه‌خیز و پُرتصادف محورهای مواصلاتی استان ابراز کرد: مطابق با آمارهای مراجع رسمی، تصادفات درون‌شهری فوتی و جرحی در سطح استان افزایشی و اقدامات بازدارنده مناسبی انجام نشده است.وی اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه، جان، مال و سلامت شهروندان، نقاط حادثه‌خیز پس از شناسایی، اولویت‌بندی می‌شوند و برای رفع خطر آن‌ها و ارتقای ایمنی محورها، راهکارها در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مطرح خواهند شد.

دادستان همدان با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از فوتی‌های ناشی از تصادفات مربوط به عابرین پیاده است، افزود: بخشی از این تصادفات مربوط به نبود معابر مناسب ازنظر زیرساختی و ترافیکی و تعدادی هم به‌دلیل روشنایی ناکافی است.

خانجانی‌موقر ادامه داد: همچنین پلیس راهور با قاطعیت بیشتر با آنانی که خیابان‌ها را با پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی اشتباه گرفته‌اند، برخورد کند.

شناسه خبر 75985