شناسه خبر:75934
1402/8/25 10:41:45

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه دیپلماسی مهارت در استان‌های مرزی به‌جد دنبال می‌شود، گفت: استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق می‌تواند الگوهای موفقی برای دیپلماسی مهارت در کشور باشد.

مهرداد عظیمی روز چهارشنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، اظهار کرد: آشنایی با ظرفیت‌های مهم که مهم‌ترین آن سرمایه‌های انسانی است در اولویت این سازمان قرار دارد.

وی افزود: در بازدید از صنایع موفق ایلام ازجمله پتروشیمی، جهت ارائه آموزش‌های مهارتی تفاهم نامه همکاری با وزارت نفت و هلدینگ‌های بزرگ صنعتی امضاء می‌شود.

به گفته رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای، همچنین در این سفر متناسب با ظرفیت‌های استان ها، برنامه‌های جدید در سطح سازمان ارتقا و دنبال می‌شود.

عظیمی بیان کرد: همچنین بر اساس نیاز کشور که همان تربیت و آموزش نیروی انسانی ماهر است این مهم به‌عنوان راهبرد جدید دنبال می‌شود و در واقع وظایف این سازمان فقط معطوف به ارائه آموزش‌های مهارتی نیست.

وی با اشاره به اینکه کشور همسایه عراق متقاضی خرید محصولات تولیدی مربیان ایلام است، ابراز کرد: این مهم نشان می‌دهد که باید بیش از گذشته، تقویت استان‌های مرزی در دستور کار قرار گیرد.

وی تأکید کرد: دیپلماسی مهارت به‌عنوان یک راهبرد اساسی برای کمک به کشورهای هدف و صدور توانمند ایران در ابعاد مختلف ازجمله آموزش‌های مهارتی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در حال حاضر چهار هزار و 300 مرکز جوار کارگاهی در کشور وجود دارد و سازمان با سیاست‌های راهبردی این مراکز را توسعه خواهد داد.

عظیمی گفت: در دیدار اخیر با وزیر امور خارجه کشور، دیپلماسی مهارت دنبال و در میز معادلات اقتصادی، این موضوع مهم در دستور کار قرار گرفت که با هم‌افزایی در حال اجرا است.

وی از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران، کارگاه گوهرتراشی، برق صنعتی، کارگاه آموزشی برق صنعتی، طراحی روی چوب و غیره بازدید و با مربیان و کارکنان به گفت‌و‌گو پرداخت و پس از آن در نشست صمیمی با کارکنان فنی و حرفه‌ای ایلام حضور پیدا کرد.

 

 

شناسه خبر 75934