شناسه خبر:75890
1402/8/24 11:23:16

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه، استفاده مناسب از ظرفیت همجواری با کشور عراق را نیازمند تدوین یک برنامه عملیاتی و جهادی دانست و گفت: تدوین این برنامه و گسترش مناسبات با کشور عراق در دستور کار جدی استان قرار گرفته است.

«محمدطیب صحرایی» روز سه شنبه در نشست برنامه ریزی و هماهنگی سفر مدیریت ارشد استان در آینده نزدیک به استان سلیمانیه عراق که با حضور معاون اقتصادی استاندار، مشاور استاندار در امور عراق و دستگاه‌های مختلف برگزار شد؛ عنوان کرد: طی این مدت نشست‌های متعددی با استانداران استان‌های عراقی همجوار با کرمانشاه داشته ایم و در ایام اربعین هم نشست‌های متعدد و فشرده ای برای هماهنگی و برنامه ریزی بهتر برگزار شد.

وی افزود: در همین راستا به زودی یک نشست کاری با مقامات استان سلیمانیه عراق برگزار خواهیم کرد و گسترش مناسبات در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی تجاری و بازرگانی، گردشگری پیگیری خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه خاطر کرد: در شرایط فعلی این فرصت فراهم شده که با توجه به اولویت‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت به برنامه ریزی مناسب تری برای استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های همجواری با بخش کردی و عربی کشور عراق بپردازیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده بهتر از ظرفیت همجواری با عراق عنوان کرد: در این زمینه تلاش می‌کنیم با مشورت دستگاه‌های مختلف اداری به یک برنامه روشن، چابک و اجرایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، بازرگانی، فنی و مهندسی، کشاورزی و گردشگری سلامت برسیم که در ادامه مورد استفاده دستگاه‌های مختلف قرار بگیرد.

در این نشست مدیران دستگاه‌های مختلف به ارائه پیشنهادات خود در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری و توسعه مناسبات با استان سلیمانیه پرداختند.

شناسه خبر 75890