شناسه خبر:75877
1402/8/24 10:00:56

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان از تولید سالانه 25 هزار تُن شکر در کارخانه قند هگمتان همدان خبر داد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز 23 آبان‌ماه در حاشیه بازدید از کارخانه قند هگمتان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از چغندر قند تولیدشده استان همدان 200 هزار تُن را کارخانه قند هگمتان جذب کرده و سالانه دارای 25 هزار تُن تولید شکر است‌.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه قند هگمتان از سال 1342 تاکنون، افزود: طی مدت فعالیت به‌صورت تواتر این کارخانه بازسازی و دستگاه و تجهیزات آن نوسازی شده و درحال حاضر نیز نیاز به به‌روزرسانی، بازسازی و بهسازی فضاهای آن است و امیدواریم این کارخانه بتواند با توسعه، چغندر قند بیشتری را استحصال کرده و حجم تولید شکر خود را افزایش دهد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه تقریباً بخش مهمی از شکر مورد نیاز کشور توسط کارخانه قند هگمتان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این‌ مجموعه از نقش مؤثری در اشتغال مستقیم استان برخودار بوده و درحال حاضر 400 نفر به‌صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: سال گذشته و امسال این کارخانه مشکلاتی در رابطه با بحث تأمین برق، انرژی و گاز داشت که از حمایت‌های ویژه‌ای برای مرتفع شدن این مشکل برخوردار شد.

استاندار همدان یادآور شد: از سال‌های گذشته با تدابیر انجام‌شده این کارخانه بخشی از برق مورد نیاز خود را توسط ژنراتورها تأمین می‌کند و قرار است یکی از دستگاه‌های با قدمت این مجموعه مجدد بازسازی و برق مورد نیاز کارخانه به‌طور کامل تأمین شود.

وی با اشاره به فرآیند خوب کار کارخانه هگمتان همدان، گفت: از سازمان جهاد کشاورزی، شرکت برق و شرکت گاز انتظار است که همکاری لازم برای مرتفع شدن هرگونه مشکلات این کارخانه را داشته باشند و این‌ مجموعه را حمایت کنند.

   اشتغال 400 نفر در کارخانه قند هگمتان استان همدان

فرماندار شهرستان بهار هم از اشتغال مستقیم 400 نیرو در کارخانه قند هگمتان این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای این کارخانه در اشتغال‌زایی، حمایت از این مجموعه با قدمت 60 ساله در تولید و اشتغال، از نقش مؤثری برخوردار است.

مجتبی فیض‌اللهی با بیان اینکه کارخانه در سال 1342 تأسیس شده و در سال 86 زمانی‌ که در مرز ورشکستگی قرار داشت به بخش خصوصی واگذار شد، یادآور شد: جایگاه استانی شهرستان بهار در ایجاد اشتغال بخش صنعت ویژه بوده و حمایت دوچندان از این حوزه نیز ضروری است.

کارخانه قند هگمتان در کیلومتر 25 جاده همدان- تهران در شهرستان بهار واقع شده و محصول اصلی این کارخانه شکر سفید است. درحال حاضر 10 درصد شکر کشور توسط کارخانه قند هگمتان استان همدان تولید می‌شود.

شناسه خبر 75877