شناسه خبر:75813
1402/8/22 12:58:01

سپهرغرب-گروه خبر:دادستان همدان با اشاره به افزایش حجم ورودی پرونده‌ها از مراجع انتظامی به دادسرا، گفت: ضروری است تا در نحوه ارسال پرونده‌ها بازنگری و راهکارهای عملیاتی برای حل آن‌ها ارائه شود.

 
 
حسن خانجانی‌موقر پیش از ظهر روز گذشته در نشست تعاملی با ضابطان قضائی با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به دادسرا که به‌طور قطع در کیفیت رسیدگی‌ها خواه‌ناخواه اثر می‌گذارد، ابراز کرد: ضروری است تا از منشأ تشکیل پرونده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، این مهم بررسی و راهکاری اساسی برای کاهش آن‌ها ارائه شود.
وی افزود: درباره شکایات موضوع ماده 37 قانون آیین دادرسی کیفری تنها درصورتی پرونده به دادسرا ارجاع شود که تمام بخش‌های آن ازجمله اظهارات شاکی، گواهان و متهمان و نیز تحقیقات محلی و میدانی و تمامی مشخصات دیگر تکمیل شده باشند و این موضوع درباره سایر پرونده‌ها نیز صدق می‌کند.
 
دادستان همدان عنوان کرد: صورت‌جلسات 110، درصورتی که منتهی به کشف جرم شده باشد، دقیق، تحقیق‌شده و مشروح به دادسرا فرستاده شود.
 
وی ادامه داد: همچنین در ارسال گزارش‌های الکترونیکی نیز به مانند گزارش‌های فیزیکی خلاصه‌ای از پرونده و اظهارات شاکی، گواهان و متهمان و نحوه جرم روی‌داده باید ضمیمه پرونده شده و ارسال شود.

شناسه خبر 75813