شناسه خبر:75811
1402/8/22 12:55:35

سپهرغرب-گروه خبر: استاندار همدان روز یکشنبه در مرکز جدید سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی دولت (سامد) در محل استانداری همدان حضور یافت و به‌صورت تلفنی به مطالبات مردمی پاسخ داد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکرد دولت مردمی سیزدهم ارتباط حداکثری با مردم است و در این راستا توصیه و تأکید رئیس‌جمهور هم به استانداران این است که با اقشار مختلف با شیوه‌های گوناگون در ارتباط باشند.
وی اضافه کرد: بنابراین علاوه‌بر ملاقات‌های مردمی، حضور در صحنه‌ها و اماکن مختلف، مراکز تجمعی، ادارات، بازدید سرزده از دستگاه‌های اجرایی و دولتی و حوزه‌های عمومی، یکی از راه‌های ارتباطی توصیه‌شده سامانه سامد است.
 
استاندار همدان بیان کرد: مردم از منزل، محل کار و دیگر محل‌ها با این مرکز ارتباط برقرار کرده و مشکلات، درخواست و مطالبات خود را با مسئول مربوطه در میان می‌گذارند و این تماس‌ها در دفتر بازرسی و نهاد ریاست جمهوری ثبت و ضبط شده و قابل رصد و پیگیری است.
 
قاسمی‌فرزاد گفت: امروز بیشتر تماس‌های برقرارشده در زمینه رسیدگی به مشکلات شغلی، مربیان پیش‌دبستانی، نهضت ملی مسکن، دریافت تسهیلات بانکی برای تولید، در حوزه صنعت، کشاورزی، ازدواج و فرزندآوری بود که برای هریک پاسخ لازم داده شد.
 
وی اضافه کرد: علاوه‌بر ثبت این موارد از سوی دفتر بازرسی استانداری، این موضوعات توسط معاونت‌های استانداری نیز ثبت و تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.
 
بالاترین مقام اجرایی استان همدان بیان کرد: ضمانت اجرایی این تماس‌ها، تعهدی است که مسئولان در قِبال مردم دارند؛ همچنین صدای مردم علاوه‌بر شنیده شدن در مرکز سامد، توسط مسئول مربوطه در یک سامانه و شبکه سراسری منعکس و از طریق حوزه ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌شود.
 
کارشناس مرکز سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی دولت (سامد) همدان نیز گفت: هر مدیر اجرایی و دولتی براساس شیوه‌نامه در طول سال باید چهار نوبت در مرکز سامد به‌منظور پاسخگویی به مطالبات مردمی حضور یابد که تاکنون هریک از مدیران این استان سه بار در این مرکز حاضر شدند.
 
مجید حسن‌نژاد افزود: پیش از حضور مدیری در مرکز سامد این موضوع از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود تا در جریان حضور مدیر مربوطه در مرکز سامد باشند.
 
وی با بیان اینکه زمان حضور مدیران هر روز از ساعت 9 تا 11 صبح است، ادامه داد: پس از تماس فرد با این سامانه و گفت‌وگو با مدیر، سیستم به‌صورت خودکار پیامک ثبت درخواست و کد رهگیری را برای فرد تماس‌گیرنده ارسال می‌کند.
 
کارشناس مرکز سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی دولت (سامد) همدان تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف به پاسخگویی حداکثر در مدت زمان 10 روز هستند؛ همچنین پاسخ‌ها باید قانع‌کننده و منطبق با قانون باشد.
 
حسن‌نژاد با بیان اینکه صدای فرد تماس‌گیرنده از طریق سامانه سامد ریاست جمهوری نیز قابل شنیدن است، افزود: بازرسان دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری همدان درصورت قانع‌کننده نبودن پاسخ‌ها با حضور در دستگاه مربوطه موضوع را رسیدگی می‌کنند.
 
وی گفت: روزانه به‌صورت میانگین 140 تا 160 نفر با مرکز سامد همدان ارتباط برقرار می‌کنند و این میزان تماس در برخی مواقع به‌ویژه هنگام حضور و پاسخگویی استاندار همدان به مطالبات مردمی در مرکز سامد، افزایش می‌یابد.
 
این کارشناس درباره انتقال محل مرکز سامد به مکان جدید نیز بیان کرد: این جابه‌جایی به درخواست مدیرکل بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری همدان و با تأیید استاندار صورت گرفت که نشان از توجه مدیران دولت مردمی به مناسب بودن فضای حضور مردم در مرکز سامد و برقراری ارتباط بین مسئولان و مردم دارد.

شناسه خبر 75811