شناسه خبر:75725
1402/8/20 04:49:41

سپهرغرب-گروه اقتصادی:وزیر جهادکشاورزی گفت: وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی برای دریافت روزانه 50 هزار تن گوجه‌فرنگی در تابستان امسال، ضمن جلوگیری از زیان تولیدکننده و کشاورز، فرآوری و راهی بازارهای صادراتی شد و ارز حاصل از فروش محصول فراوری شده به چرخه اقتصاد کشور بازگشت.

محمدعلی نیکبخت در دیدار با اعضای کانون صنایع غذایی ایران از لزوم ایجاد تشکل‌های قدرتمند برای رونق تولید گفت و تاکید کرد: تولید، فرآوری و صادرات محصول، بازاررسانی، ارزش افزوده و ضایعات در بخش کشاورزی یک زنجیره به هم پیوسته از فعالیت تولیدکننده و صنعتگر است.
وی، صنعت، بازرگانی و تجارت را جزو جدایی‌ناپذیر تولید عنوان کرد و گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی چرخ تولید را به حرکت وا می‌دارند و با ایجاد ارزش‌ افزوده در محصولات کشاورزی، خلق پول و ثروت می‌کنند.
 
وزیر جهاد کشاورزی در تشریح این فرآیند، تولید گوجه‌فرنگی و جذب مازاد تولید به صنعت را نمونه بارز اتحاد تولید و صنعت برای ایجاد ارزش افزوده معرفی و تصریح کرد: وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی برای دریافت روزانه 50 هزار تن گوجه‌فرنگی در تابستان امسال، ضمن جلوگیری از زیان تولیدکننده و کشاورز، فرآوری و راهی بازارهای صادراتی شد و ارز حاصل از فروش محصول فراوری شده به چرخه اقتصاد کشور بازگشت.
 
وی از اعتقاد راسخ خود به تشکل‌های کشاورزی گفت و افزود: اگر تشکل‌ها قدرتمند و توانمند شوند، می‌توانند با تنظیم تولید شرایط مناسبی برای تأمین بازار مصرف فراهم کنند و به دنبال آن صادرات را رونق دهند.
 
نیکبخت همچنین، توجه تشکل‌ها را به نکاتی همچون ورود به کشت قراردادی توسط بخش خصوصی در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع غذایی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی با هدف کسب بازارهای بین‌المللی و رونق داخلی جلب کرد.
 
وزیر جهاد کشاورزی در پایان این نشست، حل مشکلات مطرح شده و رفع بخش بزرگی از موانع در تصمیمات آتی و مشورتی با تشکل‌ها را قابل رفع خواند.

شناسه خبر 75725