شناسه خبر:75661
1402/8/18 10:30:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر تعاون روستایی استان مرکزی گفت: خرید 600 تن میوه شب عید در راستای تنظیم بازار این محصولات در استان هدفگذاری شد.

«محمد حسین بهاور» روز چهارشنبه، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خرید 200 تن سیب زرد سمیرم و 400 تن پرتقال تامسون شمال در راستای تنظیم بازار میوه شب عید در استان مرکزی هدفگذاری شده‌ است.وی ادامه داد: مباشر اجرای این طرح اتحادیه تعاون روستایی استان مرکزی است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کانکس‌های توزیع این محصولات در میدان حافظیه، میدان امام خمینی(ره)، دروازه تهران و خیابان طالقانی مستقر می‌شوند و در صورت واگذاری در بازارچه شهرداری دروازه شهرجرد، پردیس2 و خیابان جهانگیری اراک نیز توزیع میوه انجام می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی خاطرنشان کرد: میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح 170 میلیارد ریال و میزان تسهیلات درخواستی 70 میلیارد ریال است.

بهاور یادآور شد: عید سال گذشته نیز 150 تن سیب زرد سمیرم و 250 تن پرتقال تامسون شمال خریداری و در استان توزیع شد.

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی از توزیع بیش از 16 هزار تن انواع کود شیمیایی از طریق شبکه تعاونی‌های حوزه سازمان تعاون روستائی استان خبرداد و گفت: این استان از جمله استان‌های مهم در زمینه فعالیت‌های کشاورزی بوده و با توجه به منابع آبی و حاصلخیزی خاک، کشت محصولات دیم، یکی از مهمترین پیشه مردم برای کسب و کار است.

بهاور خاطرنشان کرد: تعاون روستایی استان مرکزی با تامین بخشی از کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان منطقه، تلاش برای کمک به رونق کشاورزی در استان را در دستور کار خود قرار داده‌ و بر این اساس برای حمایت و پشتیبانی کشت تابستانه و پاییزه محصولات حبوبات و گندم بیش از 16 هزار تن انواع کود شیمیایی توسط شبکه تعاونی‌ها در منطقه توزیع شده‌ است.

شناسه خبر 75661