شناسه خبر:75590
1402/8/16 12:20:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: به دنبال بارش‌های قابل توجه یک هفته اخیر، استان همدان از حیث کسری بارش، بعد از حدود 30 ماه به شرایط نرمال و طبیعی نزدیک و روند کاهشی متوقف شد.

حسین عابد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درخصوص بارندگی سال زراعی جاری اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی (1403-1402) کشور 10.4 میلی‌متر بارش دریافت کرده‌ که نسبت به بلندمدت 22 درصد کاهش بارش را نشان می‌دهد و طی این مدت استان همدان 28.1 میلی‌متر بارش را کسب کرده که نسبت به بلندمدت کمتر از چهار میلی‌متر کاهش بارش را ثبت کرده است.وی با اشاره به اینکه شرایط استان ازنظر کسری بارش بعد از حدود 30 ماه به شرایط نرمال نزدیک شده است، ادامه داد: سامانه بارشی که از سه‌شنبه هفته قبل وارد استان شده بود، در مدت 120 ساعت فعالیت خود در استان باعث بارش‌های متناوب باران و رگبار باران و رعدوبرق شد و درنتیجه این نزولات آسمانی به بارندگی 25 میلی‌متر (میانگین در پهنه استان) منجر شد.

مدیرکل هواشناسی استان همدان یادآور شد: بیشترین بارش اندازه‌گیری‌شده در 100 ایستگاه پایش اداره کل هواشناسی استان مربوط به شهرستان نهاوند، بهار و تویسرکان بوده است.

عابد ادامه داد: به‌دلیل سرد بودن این سامانه جوی، مردم همدان در صبح یکشنبه (14 آبان‌ماه) شاهد سفیدپوش شدن ارتفاعات استان به‌خصوص الوند شدند.

وی اظهار کرد: برای اطلاع‌رسانی از شرایط این سامانه بارشی، اداره کل هواشناسی استان روز دوشنبه هشدار زرد صادر کرد.

شناسه خبر 75590