شناسه خبر:75584
1402/8/16 12:04:32

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اعلام برنامه‌های حرکت قطار سنندج به تهران و بالعکس گفت: مردم استان دو روز در هفته (روزهای سه‌شنبه و جمعه) می‌توانند از طریق راه ریلی عازم تهران شوند.

کیومرث حبیبی روز دوشنبه با اشاره به اینکه برنامه حرکت قطار سنندج به تهران و بالعکس اعلام شده است، اظهار کرد: بعد از افتتاحیه کلان طرح راه آهن همدان- سنندج، امکان سفر مردم استان با قطار به پایتخت فراهم شده است.

 

وی با اشاره به اینکه حرکت قطار از سنندج به تهران روزهای سه شنبه و جمعه انجام می‌شود، اضافه کرد: ساعت 10 شب روزهای سه شنبه و جمعه قطار سنندج راهی تهران می‌شود و زمان این سفر هم 6 ساعت و 30 دقیقه است.

 

معاون هماهنگی امور اعمرانی استاندار کردستان ظرفیت تعداد مسافران قطار سنندج-تهران را 300 نفر اعلام کرد و افزود: این قطار دارای امکانات رفاهی و خدماتی مانند رستوران، سیستم‌های صوتی و تصویری و توزیع بسته‌های غذا است.

 

حبیبی بیان کرد: به‌منظور رفاه حال شهروندان پارکینگ مجزا هم برای پارک خودرو مسافران در ایستگاه راه آهن سنندج وجود دارد و افزون براین با هماهنگی راهداری و شهرداری هم شرایط حمل و نقل مسافران با خودروهای عمومی نیز ایجاد خواهد شد.

 

وی یادآور شد: ساعت حرکت قطار در روزهای سه‌شنبه و جمعه از تهران به سمت سنندج هم 10صبح است.

 

پروژه راه آهن سنندج - همدان، پس از 18 سال همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کردستان به بهره‌برداری رسید. طول خط آهن تهران - همدان - سنندج حدود 420 کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به‌ طول 270 کیلومتر، به بهره‌برداری رسیده، مسیر فاز دوم این خط ریلی از همدان به سنندج نیز 151 کیلومتر طول دارد در سه قطعه تعریف و حدود 64 کیلومتر آن در استان همدان و باقی‌مانده آن در استان کردستان واقع شده‌ است.

 

این پروژه تا قبل از دولت سیزدهم 60 درصد پیشرفت داشت و به دلیل مشکلات اعتباری تعطیل شده بود اما سال گذشته و پس از سفر رئیس جمهور به کردستان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم این استان مورد توجه دولت مردمی قرار گرفت و اعتبارات لازم برای آن مصوب شد.

 

پس از آن از مهرماه سال گذشته با یک حرکت جهادی و تزریق اعتبارات ویژه و بهره‌گیری از 450 نفر نیرو، ادامه کار از سر گرفته شد و امروز پس از گذشت دو سال از عمر دولت سیزدهم این پروژه بزرگ با دستان رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

 

24 هزار میلیارد ریال برای راه آهن همدان- سنندج هزینه شد و شامل سه قطعه و از سمت همدان به سنندج دارای هفت ایستگاه بهار، آق‌بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است.

 

شنیدن صدای سوت قطار، آرزوی دیرینه‌ مردم استان کردستان، بویژه سنندجی‌ها بود که با همت و پیگیری‌های مسئولان دولت سیزدهم به حقیقت پیوست و سنندج به‌عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل شد.

 

 

 

 

شناسه خبر 75584