شناسه خبر:75547
1402/8/15 12:30:04

شهردار محلات گفت: بزرگ‌ترین فرش سرگل قاره کهن 17 آبان ماه جاری در محلات رونمایی می‌شود.

عزیز تقی‌زاده در نشست هماهنگی برپایی فرش سرگل قاره آسیا اظهارکرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در تیرماه امسال مقرر شد فراخوان عمومی ارسال طرح فرش سرگل اطلاع‌رسانی گردد که پس از دوماه 18 طرح مردمی به شهرداری ارائه شد.

وی افزود: پس از برگزاری جلسات کارشناسی از میان این طرح‌ها، 8 طرح انتخاب شد و سرانجام از میان آن‌ها طرح یکی از شهروندان محلاتی به نام خانم «ندا عصاریان» به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد.

شهردار محلات ادامه داد: در مهرماه جلسات کارشناسی و هماهنگی با حضور مسئولان واحدهای مرتبط در شهرداری و همچنین شرکت تعاونی گل و گیاه و متخصصان حوزه گل و جمعی از گلکاران برگزار و تصمیمات لازم در خصوص زمان و مکان برگزاری فرش سرگل اتخاذ شد.

تقی‌زاده با بیان اینکه بهترین زمان جهت چیدن سرگل‌ها و پس از آن برپایی فرش سالانه در آبان ماه است، گفت: پس از انجام هماهنگی‌های لازم با گلکاران گرامی از عملیات چیدن گل از مزارع توسط نیروهای واحد فضای سبز شهرداری آغاز شد و تا هفته آینده بیش از 300 هزار سرشاخه گل اهدایی از سوی گلکاران محلاتی جمع آوری و سپس به سردخانه جهت نگهداری در بهترین شرایط دمایی منتقل می‌شود.

وی با اشاره به سایر مراحل کار بیان کرد: پس از اتمام مرحله چیدن گل از مزارع، مرحله اجرای طرح فرش و چیدمان سرگل‌ها بر روی زمین آغاز می‌شود که تمامی این مراحل توسط نیروهای شهرداری و با مشارکت مردمی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: چهارشنبه 17 آبان ماه ساعت 10:30 صبح مراسم افتتاح رسمی ششمین و بزرگترین فرش سرگل قاره کهن با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در محل زمین چمن مصنوعی بوستان سلامت آغاز می‌شود و تا روز جمعه 19 آبان ماه ادامه خواهد یافت که در این مدت برنامه‌های مختلفی همچون افتتاح نمایشگاه دائمی گل در هسته مرکزی بوستان سلامت، ثبت فرش گل محلات در کتاب رکوردهای ملی ایران، اجرای موسیقی سنتی در حاشیه مراسم بخشی از برنامه‌های ششمین دوره فرش سرگل است.

 

شناسه خبر 75547