شناسه خبر:75534
1402/8/15 11:53:04

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار ایلام گفت: ساختمان‌های ناایمن از نظر استحکام بنا یا فاقد مجوز پروانه ساخت در راستای مبحث 21 مقررات ملی ساختمان با دستور مقام قضایی تخریب می‌شوند.

افشین مظفری روز یکشنبه در رزمایش تخصصی مهار آتش و حوادث به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: همه ساختمان‌های در حال ساخت که اصول و ضوابط فنی و ایمنی را رعایت نکنند اجازه تکمیل نخواهند داشت.

وی افزود: با تشکیل محلات جدید در حاشیه شهر، ساختمان‌های ناایمن بسیاری ساخته شده است که باید در راستای پدافند غیرعامل با این ساخت و سازها برخورد قانونی شود.

شهردار ایلام یادآور شد: در زمینه تخریب بناهای فاقد مجوز یا ناایمن به دستور دادستانی و پیگیری‌های شهرداری، ساختمان‌های متعددی در حاشیه یا بافت داخلی شهر تخریب شده است و این روند با جدیت ادامه دارد.

مظفری ادامه داد: شهرداری ایلام در حوزه راهبردی پدافند غیرعامل شهر ایلام اقدامات خوبی ازجمله تهیه تجهیزات و امکانات و تبلیغات محیطی جهت آشنایی مردم با مباحث مربوطه انجام داده است.

وی تأکید کرد: شهرداری در تمامی سازمان‌های زیرمجموعه خود به‌عنوان مسئول مدیریت شهری سعی در تحقق دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل را دارد.

فرماندار ایلام هم گفت: مباحث پدافند غیرعامل با توجه به گستردگی آن، همه یا بیشتر ابعاد زندگی اجتماعی و فردی اشخاص را دربرمی‌گیرد.

عبدالصاحب نادری افزود: بر اساس اسناد بالادستی و باتوجه به افزایش جمعیت و تراکم ساخت و سازها، ایجاد شهری ایمن همسو با پدافند غیرعامل اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل از بُعد تأمین امکانات و تجهیزات در بخش‌های مختلف ازجمله شهرداری دارای اهمیت زیادی برای استان مرزی ایلام و مرکز استان است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام نیز گفت: طی هفت ماه گذشته یک هزار و 360 مورد حادثه در شهر و حومه ایلام رخ داده که بیشتر از میانگین استاندارد برای شهری به تعداد 220 هزار نفر جمعیت است.

نصرت‌اله لطفی بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی ایلام حوادث حومه شهر را نیز پوشش می‌دهد که با توجه به ازدیاد حوادث، احداث ایستگاه‌های چهار و پنج و افزایش نیروهای آتش‌نشان ضرورت دارد.

وی تأکید کرد: آتش‌نشانان به علت سختی‌های کار و اینکه در همه عملیات‌های امداد و نجات حضور دارند باید بیش از پیش مورد توجه و حمایت مسئولان قرار بگیرند.

وی در خصوص هدف از اجرای این رزمایش هم توضیح داد: رزمایش با هدف ارزیابی توان عملیاتی آتش‌نشانان در زمان وقوع حوادث و نیز افزایش سطح اعتماد مردم به آتش‌نشانی و آشنایی نسبی آن‌ها با وظایف آتش نشانان برگزار شد.

این رزمایش با حضور مدیران پدافند غیرعامل و بحران، جمعی از مسئولان و آتش‌نشانان برگزار شد.

مدیریت اغتشاشات شهری، نجات فرد از ارتفاع و مهار آتش‌سوزی ازجمله بخش‌های این رزمایش بود که توسط آتش نشانان برگزار شد.

شهرداری ایلام دارای سه ایستگاه آتش نشانی است.

شناسه خبر 75534