شناسه خبر:75486
1402/8/14 10:39:00
شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اعلام کرد:

بارش 32 میلی‌متری باران در همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از بارش 32 میلی‌متری باران در این استان خبر داد و گفت: میانگین بارش استان طی روزهای اخیر (هفته گذشته) 32 میلی‌متر گزارش شده است.

رضا اخلاص‌مند اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته چهار میلی‌متر بوده که امسال افزایش چشمگیری داشته است.

 

وی با بیان اینکه میانگین بلندمدت بارش در استان همدان 32 میلی‌متر بوده است، اضافه کرد: بارندگی روزهای اخیر نسبت به بلندمدت تغییری نداشته است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: بیشترین میزان بارش در روزهای اخیر در ایستگاه وسج محدوده مطالعاتی نهاوند در حوضه آبریز کرخه با 45 میلی‌متر به ثبت رسیده است.

 

اخلاص‌مند بیان کرد: میزان بارش در این حوضه نسبت به بلندمدت 29 درصد افزایش و در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

 

وی یادآور شد: کمترین میزان بارش در ایستگاه سد اکباتان محدوده مطالعاتی همدان- بهار در حوضه آبریز قره‌چای با 22 میلی‌متر گزارش شده است که میزان بارش در این حوضه اگرچه نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته، اما نسبت به بلندمدت 32 درصد کاهش دارد.

 

اخلاص‌مند با بیان اینکه حجم فعلی سد اکباتان سه میلیون متر مکعب است، خاطرنشان کرد: ورودی این سد 530 لیتر در ثانیه است و 330 لیتر در ثانیه برای شرب خارج می‌شود.

 

وی ادامه داد: سد کلان ملایر نیز درحال حاضر 31 میلیون و 180 هزار متر مکعب آب دارد که ورودی این سد 154 لیتر در ثانیه و خروجی آن 420 لیتر در ثانیه است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: سد سرابی تقریباً دو میلیون متر مکعب آب دارد و ورودی این سد 96 لیتر و خروجی این سد 69 لیتر در ثانیه است.

 

 

شناسه خبر 75486